בטח כבר שמעת הרבה פעמים, את המשפט: "חשוב לאכול ארוחת בוקר" ובכן משפט זה הוא אינו בגדר המלצה, אלא צריך גם לדאוג ליישם אותו. כאשר גופך נמצא במצב של מנוחה (שינה), את אומנם מרגישה שאת נחה וישנה אבל גופך פועל שעות נוספות.

כלומר, בזמן שינה חלה ירידה משמעותית בקצב המטבוליזם שלך, הכוונה לחילוף חומרים וזאת עקב ניצול אנרגטי של הגוף לטובת תהליכים פיזיולוגיים פנימיים: מערכת העיכול, המערכת הלבבית, הנשימתית וכמובן זרימת הדם.

במידה ועשית אימון כושר באותו היום, הגוף שלך במהלך הלילה ישתמש ביותר אנרגיה לניצול תהליכים מטבוליים וכתוצאה מכך בבוקר מאגרי האנרגיה הזמינים יהיו דלים. לשם חידוש של מאגרי האנרגיה הדלילים, עליך להקפיד ולאכול ארוחת בוקר כדי לתת תאוצה מחודשת וכמובן רענון.

ארוחת בוקר זוגית עשירה במיוחד

מספר דוגמאות לארוחת בוקר קלילה

  • קערית ברנפלקס + חלב 3%
  • 2 פרוסות לחם שיפון + טונה + סלט
  • 1 יוגורט ביו + חופן של גרנולה או קוואקר + בננה
  • 2 פרוסות לחם מחיטה מלאה + חביתה + 2 כפות גבינה + ירקות

טיפים אשר יעזרו לך להקפיד זכור לאכול ארוחת בוקר

  • תכיני לעצמך ארוחת בוקר בקופסא לעבודה יום לפני
  • תאכלי את ארוחת הבוקר בצאתך מהבית: באוטובוס או ברכבת
  • תחשבי על ארוחת הבוקר כבר בלילה, שאת מתעוררת בבוקר ואוכלת
  • תתייחסי לזה כאל משהו מאסט בחייך, כמו: צחצוח שיניים, שטיפת פנים
  • תרשמי ביומן או בטלפון תזכורת יומית שתצפצף ותזכיר לך לאכול בבוקר
  • במידה ואת קצרה זמן, תעצרי לרגע במכולת ותקני מעדן יוגורט ותמשיכו הלאה

מוזלי בריאותי עם סופר פוד

מדוע מומלץ להקפיד על ארוחת בוקר?

  • כדי לזרז את קצב חילוף החומרים בגוף
  • כדי למנוע מצב של רעב תמידי במהלך היום
  • כדי לעזור לגופנו בתהליך של ירידה במשקל
  • כדי לחדש את המאגרים האנרגטיים המדוללים
  • כדי לשפר את הביצועים השכליים והספורטיביים
  • כדי להקטין את הסיכוי של השמנה ועליה במשקל
  • כדי להימנע אכילה מיותרת של שטויות (חטיפים ושוקולדים)

מהם המרכיבים לארוחת בוקר אופטימלית?

  1. חלבונים – יש לאכול חלבונים בכמות סבירה בבוקר, תיאור לכך ניתן למצוא בכתבות הקודמות.
  2. סיבים תזונתיים – תפקידים הינו חיוני לפעולה תקינה של מערכת העיכול, שכן הם סופחים נוזלים ואחראים על ריכוך של המזון. במילים אחרות הם עוזרים לנו "ביציאות" תקינות. ניתן למצוא אותם בירקות ופירות.
  3. שתיית נוזלים – חשוב להקפיד ולהרוות את הגוף בנוזלים אשר עוזרים בתהליכי העיכול, ניקוי הגוף מאנטי אוקסידנטים לצד ביצועים ספורטיביים עם מדריך כושר אישי. מומלץ לשתות את השמפניה של הטבע (מים).
  4. פחמימות – מומלץ לאכול פחמימות מורכבות ולא פשוטות, כדי למלא את מאגרי האנרגיה בגוף וכן להעלאת מצב הרוח והריכוז. פחמימות מורכבות מעלות את רמת הסוכר בדם בצורה אידיאלית וסבירה, ולא גורמת לצניחת סוכר מיידית אשר מביאה למצבי רעב ועייפות. דוגמה לפחמימות מורכבות ניתן למצוא במאמרים הקודמים.

מה לא רצוי לאכול בבוקר?

לא רצוי לאכול ארוחה גדולה מידי, שלאחריה נרגיש כבדים ועייפים. כדאי להימנע מאכילה מופרזת של מתוק ופחמימות פשוטות, שכן הן מעלות במהירות את רמת הסוכר בדם ומביאות לצניחה אנרגטית. קפה ועוגה זאת לא ארוחת בוקר מומלצת!!

האם חשוב לאכול ארוחת בוקר לפני האימון?

בוודאי שחשוב ורצוי לאכול ארוחת בוקר מזינה וטובה, משום שהיא משמשת כמו "דלק" לגופנו. כלומר אם את מתכוונת "לנסוע" הרבה במהלך היום תספקי לגופך את הדלק הדרוש לו, שימי חגורת בטיחות והוא ידאג לקחת אותך בבטחה ובשלום לכל מקום שתבחרי.

צרי קשר

מאשרת קבלת חומר שיווקי מ Go Lady

כל הזכויות שמורות ©2012 גו ליידי - אתר כושר לנשים | מאמנת כושר אישית עד הבית ובפארק | שלום עליכם, תל אביב | תנאי שימוש |
Call Now Button