הבננה בשם העברי נקראת גם "מוז" ומקורה בדרום מזרח אסיה. היא נחשבת לפרי טרופי, משמשת כמקור אנרגטי מושלם לגוף האדם, בעלת מגוון מרכיבים תזונתיים, יש לה סגולות רפואיות, ובשל כך היא נקראת "פצצת אנרגיה צהובה".

בננה – פצצת אנרגיה צהובה

אילו יתרונות יש לבננה?

  • מסייעת בעצירות – הבננה מסייעת למערכת העיכול ועוזרת במניעת עצירות. כמו כן על הבננה להיות בשלה דיו, בננה לא בשלה תגרום דווקא לעצירות.
  • שיפור תפקוד הכליות – לחולים בעלי הפרעות בדרכי השתן מומלץ לאכול בננה אשר מסייעת להפריש רעלים לשתן. אותם רעלים עוזרים להסיר אבנים בכליות.
  • משפרת את מצב הרוח – מכילה סוג של חומצת אמינו האחראית על יצירת סרטונין, זהו הורמון אשר תורם להעלאת המורל ומשפר את מצב הרוח האישי שלנו.
  • תורמת למערכת העצבית – הבננה מכילה סוגים מגוונים של ויטמין בי וחומצות אמינו, אשר עוזרים לאזן את המערכת העצבית ועוזרים עם בעיות הריכוז השונות.
  • גיוון במטבח – את הבננה ניתן לאכול במספר רב של צורות: לטגנה, לבשלה, למעוך אותה בשייק ולאכול אותה איך שהיא. "הגמישות" שהיא מציעה למטבח היא פנטסטית.
  • בעלת סיבים פרוביוטיים – זהו סוג של סיבים תזונתיים, "הנלחמים" בחיידקים הרעים. התוצאה של זה היא מניעה של מחלות מעי וחיזוק של המערכת החיסונית.
  • שייק בננה – קחי בחשבון שכאשר את שותה שייק, את יכולה להוסיף יותר בננות מאשר אכילת הפרי שלם כמו שהוא משום שזהו מצב דייסתי. גם במקרה הזה כדאי לשים לב לכך ולצרוך כמות סבירה של בננות כדי לא להעלות במשקל.
  • דלת נתרן – הבננה מכילה כמות קטנה מאוד של נתרן לעומת מקורות מזון רבים אחרים בתפריט היומי. צריכת נתרן מוגברת עלולה לגרום למחלות לב, דלדול של הסידן מהעצמות, ולעלייה בלחץ הדם. לכן צריך להקפיד ולהפחית לצרוך כמויות גדולות של נתרן.
  • מקור מצוין לאשלגן – הבננה מכילה כ-400 מ"ג של אשלגן שזה המון. האשלגן נחשב למינרל חיוני לגוף ולו כמה נקודות חזקות: מסייע בשמירת לחץ דם תיקני, בתפקוד מערכת השרירים, הלב והעצבים. הכמות אשלגן שיש בה עצומה לעומת מקורות מזון אחרים. חשוב לציין כי, במהלך אימון כושר אינטנסיבי רמות האשלגן בגוף יורדות ואילו הבננה מעלה אותן.

הכנת שייק בננה מזין בבלנדר לפני או אחרי אימון

מצרכים

  • 5 שקדים לא קלויים
  • 2 כפיות של זרעי צ'יה
  • בננה בינונית או גדולה
  • כוס ורבע של מים או חלב שקדים
  • כף אבקת חלבון (טעם וניל נחשב לשילוב מנצח)
  • *תוסיפי קוביות קרח אם מתחשק לך לשתות שייק צונן

אופן ההכנה

  • תערבבי הכל בבלנדר – תני ערבוב קל בתוך הבלנדר של כל הפרודוקטים הרשומים לעיל, למשך 45 עד 90 שניות.
  • תעבירי את הנוזל המוכן לכוס ותשתי – לאחר שהכל התערבב טוב, והחומרים נספגו אחד בתוך השני, תמזגי לכוס ותשתי.

ערך בריאותי של בננה

בבננה אחת יש עולם ומלואו הכולל: סוגי ויטמינים רבים, מגנזיום, ברזל, חומצה פולית, פחמימות, סיבים, אשלגן ועוד כמה דברים נחמדים. אם בא לך להרחיב על כך תכנסי לכאן

האם בננה משמינה?

בננה גדולה, בערך הקלורי שלה משתווה לשני פירות בערך ומכילה הרבה סוכרים. כלומר, מצד אחד אומנם היא מומלצת מאוד לאכילה, ומצד שני חשוב לשים לב לכמויות שאוכלים כי במידה ותאכלו הרבה בננות אתם עלולים להשמין. לא נכון להגיד כי בננה משמינה, אלא אם תאכלי כמויות גדולות מהממוצע של בננות את בהחלט תוכלי לעלות במשקל ומכאן להשמין.

האם אכילת בננה לפני אימון נחשבת לדבר טוב?

בטח שכן! הבננה נחשבת למקור אנרגטי מעולה שכן היא מלאת פחמימות וסוכרים, וקיימות המלצות רבות לאכול אותה לפני אימון, כי מדובר בפרי די זמין ונגיש לכולם (גם פירות אחרים אפשר). כמו כן, אפשר לגוון ולהכין שייק בננה אחרי אימון אשר ישמש ממש כארוחה טובה ובריאה (העדיפות אחרי אימון היא לאכול ארוחה מזינה וטובה מלאה בפחמימות, חלבונים, וויטמינים ומינרלים, אבל גם שייק עם תוספות זה ממש סבבה).

איך להבשיל בננות ירוקות?

קיימות הרבה דרכים יצירתיות, כדי לגרום לבננה ירוקה להפוך לצהובה ורכה. אנחנו בחרנו להתמקד בשיטה הטבעית והמומלצת והיא בעזרת תפוח.

  • קחי שקית פלסטיק עם אטימה
  • תניחי את הבננות הירוקות בתוך השקית
  • תוסיפי תפוחים אל תוך השקית ותני להם "לנוח" בטמפרטורת החדר
  • תפתחי את השקית אחרי יום או יומיים תלוי ברמת ההבשלה של הבננה
  • *מה שמאיץ את תהליך ההבשלה של הבננה, זהו בעצם הגז "אתילן" אשר משתחרר מהתפוח*

איך גורמים לבננה לא להשחיר?

דרך מעולה להאט את קצב ההשחרה של הבננה, הוא לקחת ניילון נצמד ולכרוך סביב "הכתר" של כל האשכול שיש לנו או לכרוך סביב כל בננה בנפרד ניילון בקצה שלה. הסבר: בננה משחררת גז טבעי בשם "אתילן", רוב שחרור הגז הזה, נעשה מהחלק העליון של הבננה, היכן שהיא הייתה מחוברת לאשכול. כשעוטפים את האזור הזה, מעכבים את תהליך ההבשלה של הבננה. שוב הצלחנו לרתום את המדע לטובתנו!

לסיכום, הבננה נקראת "פצצת אנרגיה צהובה" הודות לכל היתרונות הרבים שיש בה ולסגולות הרפואיות שהיא מכילה בתוכה. היא נחשבת כמקור מזון חזק ומומלץ מאוד לפני או אחרי אימון ספורט. קחי בחשבון, שאם תצרכי ממנה יותר מידי את עלולה להשמין לכן תקפידי לאכול כמויות מבוקרות ומאוזנות.

צרי קשר

מאשרת קבלת חומר שיווקי מ Go Lady

כל הזכויות שמורות ©2012 גו ליידי - אתר כושר לנשים | מאמנת כושר אישית עד הבית ובפארק | שלום עליכם, תל אביב | תנאי שימוש |