תוכן עניינים

בחורה עושה הליכה בחוץ
בחורה עושה הליכה בחוץ

זוהי כתבה עם מגוון שאלות ותשובות, אותן אספנו במהלך השנים ועל סמך שאלות של הלקוחות שלנו אשר שואלים אותנו מידי יום. הכי נפוצה: "האם הליכה מחטבת את הגוף?"

השתדלנו להשיב לכל שאלה, בצורה עניינית ומקצועית ביותר בתקווה שהתשובות תוכלנה לעזור לכלל האוכלוסיה המבקשת לעצמה תשובות. אנו בצוות של גו ליידי, רוצים לאחל לך קריאה מהנה.

מאגר שאלות ותשובות על הליכה

האם הליכה מחטבת את הגוף?

אפשר בהחלט להגיד שכן! כל פעילות ספורטיבית תורמת לשרוף קלוריות וזה נחשב לאחת הפעילויות היותר פופולריות ונגישות שקיימות בקרב הרוב. יהיה נכון יותר לומר, כי האקט עצמו של צעידה מפעיל את השרירים בגוף, ומשפיע על קצב הלב (תלוי במהירות, ובעצימות) ומשם כי זה עוזר לשריפת קלוריות ובהחלט יכול לתרום לתהליך של חיטוב הגוף.

האם הליכה מורידה את הבטן?

זה תורם להוצאה אנרגטית ומכאן לשרוף קלוריות ויכול לעזור לעצב את הבטן, אבל יש לקחת בחשבון כי הבטן לא תיעלם רק מזה, אלא ישנו פקטור חשוב של כל הנושא התזונתי שצריך להיות מבוקר בקפידה ובמקביל כפיפות בטן סדירות. במילים אחרות, אם אתם רוצים להוריד את הבטן לא מספיק שתעשו רק הליכות ותאכלו מה שבא לכם, אלא עליכם לאכול נכון ולעשות תרגילים מידי פעם.

כמה קלוריות שורפים בשעה הליכה?

קשה לתת תשובה מספרית מדויקת כי כמו שאמרנו קודם לכן ישנה חשיבות לקצב הליכה, עם שיפוע או בלי, למשקל הגוף. אבל בגלל שהמטרה לקבל אומדן מספרי, ניתן תשובה מספרית (לא 100% וודאית אלא על סמך ניסיון אישי בלבד). בהליכה של קצב 6 קמ"ש ללא שיפוע, ניתן לשרוף בסביבות ה-330 קלוריות לפחות כמובן שזה אומר שגם יותר. בנוסף לכך, 7,600 קלוריות זה קילו אחד.

האם זה נחשב לדבר בריא?

נכון מאוד! נכון יהיה לומר כי ברוב המקרים קיימת המלצה חיובית לעשות זאת, וזאת משום שהלחץ הישיר ו\או העקיף על המפרקים קטן יותר (האימפקט). על כן, זה גם נכון לומר שזה בריא לגוף משום שזה מסייע להזרמת דם, מעניק תחושת שחרור לגוף, מפעיל את השרירים בצורה מתונה, ולא מפעיל יותר מידי לחץ על המפרקים.

כמה זמן מומלץ ללכת על הליכון?

התשובות בנושא חלוקות ומשתנות משום שזה תלוי קודם במהן המטרות שלכם? כמה זמן פנוי יש לכם? כמה אתם מאומנים? אבל אם אתם רוצים שניתן תשובה כללית, אז בהנחה ואתם בכושר סביר ומעלה ורוצים לשמור על אורח חיים בריא ויש לכם לפחות חצי שעה פנויה כל יום. ההמלצה שלנו, היא להתחיל ולעשות 30 דקות במשך 3 פעמים בשבוע למשך חודש, ואם אתם רואים שאתם מסוגלת ליותר זמן לכו על זה תרתי משמע.

האם זה שורף שומנים?

תורמת לזירוז קצב חילוף החומרים בגוף ולהוצאה האנרגטית בגוף כמו שתיארנו קודם. ולמשל: אם תבצעו הליכות על בסיס יומי בעצימות בינונית-גבוהה אתם בהחלט תוכלו לשרוף שומנים, ולהיפטר ממספר קילוגרמים.

האם הליכה מחטבת את הירכיים?

בהחלט תורמות לעיצוב השרירים הגוף בכלל ולירכיים בפרט! אבל רק מלצעוד אתם לא תהיו חטובים בירכיים אלא עליכם לשלב תרגילי כוח במקביל כמו: סקוואטים, מכרעים, פשיטות ירכיים. הסבר: מהו חיטוב? נוסחא המדברת על היחס בין כמות השרירים לבין כמות אחוז השומן בגופך. נכון יותר לומר, שאם תקפדו על תזונה נכונה לצד פעילות אירובית (הליכות) "ותשילו" מגופכם אחוזי שומן אתם תיראו חטובים הרבה יותר וגם ברגליים.

כיצד בוחרים נעלי הליכה?

הכי נכון זה ללכת על המותגים הגדולים והמוכרים לדוגמא: אסיקס, סקוני, ברוקס, מיזונו, אדידס ונייקי. עכשיו שימו לב, כי בתוך כל המותגים הגדולים ישנן נעלי הליכה, ריצה, נעלי אופנה לרגל רחבה, צרה, פלטפוס, דורבן. כשאתם ניגשים לראשונה לבחור לעצמכם נעליים, תיגשו למקום שיתן לכם שירות טוב ומותאם לצרכים שלכם והכי חשוב שתרגישו שזה נוח (מומלץ לבקש לצעוד עם הנעל קצת בטרם הרכישה).

האם הליכה טובה לפריצת דיסק יותר מאשר ריצה?

כדי לענות על התשובה בצורה וודאית צריך לדעת יותר פרמטרים אשר חסרים בגוף השאלה. אבל בואו נצא מנקודת הנחה, שיש לכם פריצת דיסק בחוליות התחתונות (אזור שכיח לפריצות דיסק) וכי נבדקתם אצל רופא, אורתופד ו\או פיזיותרפיסט ונתבקשתם להתחיל ולבצע הליכות בצורה זהירה. אזי, שהיא תהיה עדיפה יותר על פני ריצה היות והאימפקט החל על הגוף והמפרקים כאשר אתם רצים הינו גבוה יותר (עלול להפעיל לחץ על הדיסקים הבין חולייתים).

האם זה מוריד במשקל?

בוודאי שכן! כדי לבצע כל פעולה בסיסית פונקציונאלית כמו: לשבת, לקום, להרים ידיים ובין היתר ללכת, גופנו משתמש ביחידות אנרגיה כדי לעשות זאת, מכאן ניתן לומר כי כאשר עושים פעילות אירובית (הליכה) הוא זקוק ליותר יחידות אנרגיה מאשר הנורמה הבסיסית. דבר חשוב נוסף שיש לשים לב אליו זהו: משקל גוף, עוצמה, קצב, מקום, נפח ומשך.  

לדוגמא: אישה א' אשר הולכת על קצב של 6.5 קמ"ש במשך שעה שלמה ובשיפוע, תשרוף יותר קלוריות, מאישה ב' אשר הולכת שעה על קצב 5 ללא שיפוע. זאת בהנחה כי, שתיהן זהות מבחינת המשקל, גובה, גיל, הרגלי תזונה ומצב רפואי. ולפיכך, לאחר חודשיים סביר להניח כי אישה א' תרד במשקל יותר מאישה ב'.

כמה פעמים בשבוע מומלץ לעשות הליכה?

אין מחקר המצביע על תשובה חד משמעית בנושא או כלל אצבע מיוחד, אבל הנחת היסוד אומרת כי כדאי שתמצאו את נקודת האיזון בחיים שטובה לכם ותבחרו לעצמכם את הדרך הטובה ביותר בה תעשו זאת, וזה לא באמת כזה משנה כמה פעמים תעשו. זה די ברור כשמש, שככל שתלכו יותר אתם תרגישו טוב יותר עם עצמכם (הן מבחינה מנטלית והן גופנית).

האם מותר לעשות הליכה בהריון?

אם אין מניעה גורפת מהרופא המטפל אז בטח שאתם יכולים! היא תורמת רבות למטבוליזם של הגוף, מפעילה את השרירים, מזרימה דם, מפחיתה לחצים על המפרקים, משחררת אנדורפינים ומכאן משפרת את מצב הרוח והתדמית האישית. וכל דבר אשר תעשו ללא הגזמה ובצורה מושכלת הוא מבורך. לפרטים נוספים תכנסו לקרוא כאן

בחורה ספורטיבית צועדת בפארק
בחורה ספורטיבית צועדת בפארק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.