כל מה שרצית לדעת על הליכה

כל מה שרצית לדעת על הליכה זוהי כתבה בסגנון של לקט שאלות ותשובות, אותן אספנו במהלך השנים ועל סמך שאלות של הלקוחות שלנו אשר שואלים אותנו מידי יום וכמובן של הגולשים ברחבי האינטרנט המחפשים תשובות לשאלות הללו.

השתדלנו להשיב לכל שאלה אשר נשאלה, בצורה העניינית והמקצועית ביותר בתקווה שהתשובות תוכלנה לעזור לכלל האוכולוסיה המבקשת לעצמה תשובות. אנו מאמנות הכושר של גו ליידי, רוצות לאחל לך קריאה מהנה ועניינית ומקוות כי תשכילי מכך.

כל מה שרצית לדעת על הליכה ולא העזת לשאול ♡

אישה הולכת על הליכון

1. האם הליכה מרזה?

תשובה: אפשר בהחלט להגיד שכן! כל פעילות ספורטיבית תורמת לשרוף קלוריות והליכה נחשבת לאחת הפעילויות היותר פופולריות ונגישות שקיימות בקרב הרוב. יהיה נכון יותר לומר, כי האקט עצמו של אישה שצועדת מפעיל את השרירים בגוף, ומשפיע על קצב הלב (תלוי במהירות, ובעצימות) ומשם כי זה עוזר בשריפת קלוריות ובהחלט יכול לתרום לתהליך ההרזיה, לקריאת פרטים נוספים תלחצי כאן

2. אם הליכה נחשבת לדבר בריא?

תשובה: נכון מאוד! נכון יהיה לומר כי ברוב המקרים קיימת המלצה חיובית לעשות הליכות, וזאת משום שהלחץ הישיר ו\או העקיף על המפרקים קטן יותר (האימפקט). על כן, זה גם נכון לומר שזה בריא לגוף משום שזה מסייע להזרמת דם, מעניק תחושת שחרור לגוף, מפעיל את השרירים בצורה מתונה, ולא מפעיל יותר מידי לחץ על המפרקים.

3. האם הליכה מורידה במשקל?

תשובה: בוודאי שהיא תורמת לתהליך הירידה במשקל! כדי לבצע כל פעולה בסיסית פונקציונאלית כמו: לשבת, לקום, להרים ידיים ובין היתר ללכת, גופנו משתמש ביחידות אנרגיה כדי לעשות זאת, מכאן ניתן לומר כי כאשר עושים פעילות אירובית (הליכה) הוא זקוק ליותר יחידות אנרגיה מאשר הנורמה הבסיסית. דבר חשוב נוסף שיש לשים לב אליו זהו: משקל הגוף, עוצמת ההליכה, נפח ומשך ההליכה, מקום ההליכה. לדוגמא: אישה א' אשר הולכת על קצב של 6.5 קמ"ש במשך שעה שלמה ובשיפוע, תשרוף יותר קלוריות, מאישה ב' אשר הולכת שעה על קצב 5 ללא שיפוע. זאת בהנחה כי, שתיהן זהות מבחינת המשקל, גובה, גיל, הרגלי תזונה ומצב רפואי. ולפיכך, לאחר חודשיים סביר להניח כי אישה א' תרד במשקל יותר מאישה ב'.

4. כמה קלוריות שורפים בהליכה של שעה?

תשובה: קצת קשה לתת תשובה מספרית מדויקת כי כמו שאמרנו קודם לכן ישנה חשיבות לקצב הליכה, להליכה עם שיפוע או ללא שיפוע, למשקל הגוף. אבל בגלל שהמטרה לקבל אומדן מספרי, ניתן תשובה מספרית (לא 100% וודאית אלא על סמך ניסיון אישי בלבד). בהליכה של קצב 6 קמ"ש ללא שיפוע, ניתן לשרוף בסביבות ה-330 קלוריות לפחות כמובן שזה אומר שגם יותר.

5. כמה זמן מומלץ ללכת על הליכון?

תשובה: התשובות בנושא חלוקות ומשתנות משום שזה תלוי קודם במהן המטרות שלך? כמה זמן פנוי יש לך? כמה את מאומנת? אבל אם את רוצה שניתן תשובה כללית, אז בהנחה ואז בכושר סביר ומעלה אשר רוצה לשמור על אורך חיים בריא ויש לך לפחות חצי שעה פנויה כל יום. ההמלצה שלנו אליך, היא להתחיל ולעשות 30 דקות הליכה במשך 3 פעמים בשבוע למשך חודש, ואם את רואה שאת מסוגלת ליותר זמן לכי על זה תרתי משמע (:

6. האם הליכה מחטבת את הבטן?

תשובה: הליכה תורמת להוצאה אנרגטית ומכאן לשריפה קלורית ויכולה לעזור לעצב את הבטן, אבל יש לקחת בחשבון כי הבטן לא תיעלם רק מביצוע הליכות, אלא ישנו פקטור חשוב של כל הנושא התזונתי שצריך להיות מבוקר בקפידה ובמקביל כפיפות בטן סדירות. במילים אחרות, אם את רוצה להוריד את הבטן לא מספיק שתעשי רק הליכות ותאכלי מה שבא לך, אלא עליך לאכול נכון ולעשות כפיפות בטן מידי פעם.

7. האם הליכה שורפת שומנים?

תשובה: הליכה תורמת לזירוז קצב חילוף החומרים בגוף ולהוצאה האנרגטית בגוף כמו שתיארנו קודם. ולמשל: אם תבצעי הליכות על בסיס יומי בעצימות בינונית-גבוהה את בהחלט תוכלי לשרוף שומנים להגדרתך, ולהיפטר ממספר קילוגרמים שצברת.

8. האם הליכה טובה לפריצת דיסק יותר מריצה?

תשובה: כדי לענות על התשובה בצורה וודאית צריך לדעת יותר פרמטרים אשר חסרים בגוף השאלה. אבל בואי נצא מנקודת הנחה, שיש לך פריצת דיסק בחוליות התחתונות (אזור שכיח לפריצות דיסק) וכי נבדקת אצל רופא, אורתופד ו\או פיזיותרפיסט ונתבקשת להתחיל ולבצע הליכות בצורה זהירה. אזי, שהליכה תהיה עדיפה יותר על פני ריצה היות והאימפקט החל על הגוף והמפרקים כאשר את רצה הינו גבוה יותר (עלול להפעיל לחץ על הדיסקים הבין חולייתים) מהליכה.

9. כמה פעמים בשבוע מומלץ לבצע הליכה?

תשובה: אין מחקר המצביע על תשובה חד משמעית בנושא או כלל אצבע מיוחד, אבל הנחת היסוד אומרת כי כדאי שתמצאי את נקודת האיזון בחייך הטובה לך ותבחרי לעצמך את הדרך הטובה ביותר בה תעשי הליכות, וזה לא באמת כזה משנה כמה פעמים תעשי. זה די ברור כשמש, שככל שתלכי יותר את תרגישי טוב יותר עם עצמך (הן מבחינה מנטלית והן גופנית).

10. כיצד לבחור נעלי הליכה?

תשובה: הכי נכון זה ללכת על המותגים הגדולים והמוכרים לדוגמא: אסיקס, סקוני, ברוקס, מיזונו, אדידס ונייקי. עכשיו שימי לב, כי בתוך כל המותגים הגדולים ישנן נעלי הליכה, נעלי ריצה ונעלי אופנה ונעלים מותאמות לרגל רחבה, צרה, פלטפוס, דורבן. כשאת ניגשת לראשונה לבחור לעצמך נעלי הליכה, תיגשי למקום שייתן לך שירות טוב ומותאם לצרכים שלך והכי חשוב שתרגישי שזה נוח לך (מומלץ לבקש לצעוד עם הנעל קצת בטרם הרכישה).

11. האם מותר לעשות הליכה בהריון?

תשובה: אם אין מניעה גורפת מהרופא המטפל אז בטח שאת יכולה! הליכה תורמת רבות למטבוליזם של הגוף, מפעילה את השרירים, מזרימה דם, מפחיתה לחצים על המפרקים, משחררת אנדורפינים ומכאן משפרת את מצב הרוח והתדמית האישית. וכל דבר אשר תעשי ללא הגזמה ובצורה מושכלת הוא מבורך. לפרטים נוספים כנסי לקרוא כאן

12. האם הליכה מחטבת ירכיים?

תשובה: הליכות בהחלט תורמות לעיצוב השרירים הגוף בכלל ולירכיים בפרט! אבל רק מלעשות הליכות את לא תהיי חטובה בירכיים אלא עלייך לשלב תרגילי כוח במקביל כמו: סקוואטים, מכרעים, פשיטות ירכיים. הסבר: מהו חיטוב? נוסחא המדברת על היחס בין כמות השרירים לבין כמות אחוז השומן בגופך. נכון יותר לומר, שאם תקפדי על תזונה נכונה לצד פעילות אירובית (הליכות) "ותשילי" מגופך אחוזי שומן את תראי חטובה הרבה יותר וגם ברגליים.

13. מספר דגשים להליכה על הליכון בחדר הכושר או בבית

לסיכום, אנו מאוד מקוות עכשיו כי כל מה שרצית לדעת על הליכה את עכשיו יודעת ואפילו תאמצי חלק מהדברים הכתובים כאן. אם נהנית ומתחשק לך לקרוא עוד טיפים שווים את מוזמנת לקרוא בדף הבית שלנו בקישור הבא: https://www.go-lady.co.il

צרי קשר

מאשרת קבלת חומר שיווקי מ Go Lady

כל הזכויות שמורות ©2012 גו ליידי - אתר כושר לנשים | מאמנת כושר אישית עד הבית ובפארק | שלום עליכם, תל אביב | תנאי שימוש |