האם מותר לעשות ספורט בתחילת ההריון?

מותר לעשות ספורט בתחילת הריון ואף מומלץ מאוד אך יחד עם זאת רצוי לקבל אישור מהרופא שהכל תקין ובמידה ואת חוששת לעשות בעצמך אל תהססי לקבל עזרה מקצועית ממאמנת כושר אשר בקיאה בנושא ובעלת התעודות המתאימות.

נשים רבות חוששות עדיין מאימונים בזמן הריון, ראיה לכך היא שאנו מקבלים עשרות מיילים מנשים אשר שואלות: "האם מותר לעשות ספורט בתחילת ההריון" אז התשובה היא: כן. קחי בחשבון כי תקופת ההריון נחלקת לשלושה טרימסטרים, שבכל טרימסטר קיימות הנחיות שונות. אנו בחרנו להתמקד בשליש הראשון של ההריון קחי זאת לתשומת ליבך בבקשה.

אישה אשר עשתה ספורט לפני ההריון בעצימות בינונית, תוכל בהחלט להמשיך עם אותה הפעילות לפחות בטרימסטר הראשון, כל עוד מדובר בהריון תקין בו היא נבדקת ונעקבת. אם אותה אישה, הייתה רגילה לעבוד עד 80% מהדופק המקסימלי, היא בהחלט תוכל להמשיך ולעבוד בטרימסטר הראשון, בהנחה והיא מיישמת את כל הדגשים הדרושים.

חשוב לציין מראש, כי כל מה שנכתב כאן חייב להיות כפוף לבדיקה מקיפה ויסודית אצל הרופא נשים שלך וכמובן באם יש הגבלות רפואיות כלשהן עליך להיות מודעת לכך ולפעול בהתאם. יתרה מכך, כל אישה מגיבה בצורה שונה למושא ההריון, וקיימת סבירות כי לאחת יהיו בחילות יתר וסחרחורות ואילו לשנייה לא תהיינה סחרחורת על כן תעשי מה שגורם לך להרגיש טוב בלבד.

אם בהריון ובתה

על מה כדאי לשים דגש בפעילות בתחילת ההריון?

  • תרגול של תרגילי נשימות ונשיפות
  • חיזוק וכיווץ של שרירי קרקעית האגן
  • עבודה על זוקפי הגב וחגורת הכתפיים
  • הגמשת השרירית על ידי תרגול של מתיחות

ספורט בתחילת ההריון, מה מומלץ?

  • פעילות אירובית מדורגת ומתונה למשל: הליכה, שחיה, אופניים
  • אימוני כוח עם משקולות במשקלים נמוכים או אימון רצועות TRX
  • כל דבר שלא מסכן את העובר או את האם ניתן לעשות בצורה מבוקרת
  • ניתן להיעזר בשירותים של מאמנת כושר אישית מוסמכת שתנחה אותך
  • אם המתאמנת הינה מאומנת עוד מטרום ההריון היא תוכל לעשות גם ריצות

למה כדאי לעשות ספורט בתחילת ההריון?

  • בצורה זו תקלי על כאבי הגב ותפחיתי עומסים
  • שיפור הזרמת הדם ומכאן סיוע בהורדת בצקות
  • בצורה זו תבטיחי לעצמך להגיע ללידה חזקה יותר
  • שיפור מצב הרוח, העלאת המוטיבציה והפגת מתחים
  • חיזוק כללי של השרירים בגוף, שכן גופך הולך "לעבוד שעות נוספות"

מאיזו פעילות גופנית כדאי להימנע בתחילת ההריון?

  • מפעילות העלולה לסכן אותך מבחינה רפואית
  • מאימונים סיזיפיים ועצימים במיוחד בהם ניכר מאמץ גבוה
  • רצוי להימנע מתרגילים בשכיבה על הגב קשור לאספקת החמצן לעובר
  • פעילות המעלה את הדופק בצורה משמעותית כמו: קיקבוקסינג וספינינג
  • פעילות המשלבת קפיצות, חבטות בצורה מוגזמת השתדלי להימנע ממנה

»» תלחצי על ספורט בהריון לפרטים נוספים

צרי קשר

מאשרת קבלת חומר שיווקי מ Go Lady

כל הזכויות שמורות ©2012 גו ליידי - אתר כושר לנשים | מאמנת כושר אישית עד הבית ובפארק | שלום עליכם, תל אביב | תנאי שימוש |