כל מה שאת צריכה לדעת על כפיפות בטן

כתבה סופר מעולה אשר כולה מוקדשת לכפיפות בטן!

בכתבה תמצאי, מספר שאלות ותשובות בנושא אשר מתאמנות שלנו אותנו והחלטנו לחשוף כאן את כל התשובות. למשל: האם כפיפות בטן שורפות קלוריות? כמה כפיפות בטן מומלץ לעשות ביום? האם כפיפות בטן מרזות? ועוד מגוון של שאלות נפוצות.

כל מה שאת צריכה לדעת על כפיפות בטן ופחדת לשאול ♡

מאמנת כושר עם בטן חטובה

1. האם כפיפות בטן שורפות קלוריות?

תשובה: כן אבל המשיכי לקרוא בבקשה! כל תנועה פיזית שתעשי עם גופך החל מתנועה בסיסית ממוצעת (לקום מהמיטה), תגרום לגופך להשתמש באנרגיה כדי לנוע בעצם (בגדול עוברות פקודות מהמוח ומשם לשרירים). באשר לכפיפות בטן, הן בהחלט נכנסות לאותה קטגוריה וניתן באמצעותן לשרוף קלוריות, אבל האם זה מספיק? אם ברצונך לשרוף הרבה קלוריות העדיפות היא לעשות זאת ע"י אימונים אירוביים כגון: הליכות, ריצות, טיולים עם הכלב וכל מה שמקפיץ דופק.

2. האם כפיפות בטן שורפות שומן?

תשובה: במידה נמוכה מאוד! כדי לשרוף שומן עלייך להקפיד על גרעון קלורי (להוציא יותר קלוריות ממה שאת מכניסה לגופך), עוד בהקשר זה עלייך לבצע פעילות גופנית בעלת תרומה משמעותית לצריכת החמצן שבגופך, כלומר לבצע פעילות עצימה בטווח של 70% לפחות מהצח"מ המירבי. במילים אחרות, יש לך מטרה לשרוף שומן? מעולה, גם אם תעשי 2,459 כפיפות בטן כל אימון זה לא יגיע משם, אלא מפעילות עצימה יותר.

3. האם כפיפות בטן מזיקות לגב?

תשובה: לא בהכרח! ישנם מקרים מסויימים בהם תרגילי בטן עלולים להזיק לגב, אבל זה קורה בשל מספר סיבות: ביצוע תרגיל שגוי ולא נכון? לחצים בדיסקים ובחוליות? פריצות דיסק? בלט דיסק? וגב חלש נורא. המסקנה: אם אינך סובלות מבעיות גב מיוחדות ואת יודעת כיצד לעשות כפיפות בטן בצורה נכונה, הסיכוי שהגב ינזק הינו נמוך.

4. האם כפיפות בטן מרזות?

תשובה: לא! אם את חושבת שתהיי רזה אך ורק מלעשות תרגילי בטן כל היום, ובו זמנית את מנשנשת מה שעולה על רוחך, את טועה בענק. רוב הנשים הרזות והחטובות, משקיעות המון בגופן ומטפחות אותו על ידי אימונים מסודרים, אכילה לפי הספר, משמעת וכמובן גנטיקה מופלאה. רוצה לרזות? יופי, הדרך לא טמונה רק בתרגילי בטן אלא עלייך לשלב דברים נוספים שציינו.

5. האם אפשר לעשות כפיפות בטן כל יום?

תשובה: יש הטוענים שכן ויש הטוענים שלא! הרי שרירי בטן נחשבים לשרירים רגילים לכל דבר ועניין כמו: שרירי הרגליים, שרירי הישבן והזרועות. הרצוי: ההמלצה בספרים היא לנוח מידי פעם, ולא לעבוד על שרירי הבטן כל יום משום שהם צריכים זמן לנוח ולהתאושש. המצוי: אם לעשות כפיפות בטן כל יום, גורם לך להרגיש חזקה ומאושרת אז בטח שזה כדאי ומומלץ.

6. האם לאישה בהריון מותר לעשות כפיפות בטן?

תשובה: כן אבל תרגילי בטן מסויימים בהתאם לטרימסטר בו היא נמצאת ובפיקוח! הדגשים המקצועיים לתרגילי בטן לנשים בהריון הינם משתנים מטרימסטר לטרימסטר, וקיימים הרבה פתרונות יצירתיים מבלי לסכן חס וחלילה את העובר. במקרה הזה, אנו ממליצות לך לא להתפשר ולקחת לעצמך מאמנת כושר מוסמכת לאמן נשים הריוניות, כי מדובר בנושא סופר רגיש ועדין.

7. כמה כפיפות בטן מומלץ לעשות ביום?

תשובה: קשה לזרוק תשובה מספרית מדויקת מבחינה סובייקטיבית! ככל שתרבי לעשות יותר, בצורה נכונה ומדויקת הרי זה מבורך ויגרום לך להרגיש טוב יותר. לדוגמא: אם תעשי 100 כפיפות בטן, אבל יש ביכולתך הכוחות לעשות 200, וה-200 יגרמו לך להרגיש טוב יותר עם עצמך – אז בארור שאל תמנעי זאת מעצמך.

8. כפיפות בטן אחרי קיסרי, האם זה מומלץ בכלל?

תשובה: לא מיד לאחר הלידה! היות וגופך עבר התערבות כירורגית ניתוחית, הוא צריך כעת לנוח ולהשתקם. תקופת המנוחה משתנה בין כל אישה ואישה, וההמלצה בספרים היא מנוחה של חודשיים וגם אז לעשות זאת בשלבים מובנים ועם הדרכה. למשל: בטרם את מתחילה לעשות תרגילי בטן, עליך לעבוד על פתיחה וסגירה של הסוגרים, תרגיל נשימות של הכנסת הבטן וכיווצה, ותרגילים לחיזוק רצפת האגן.

9. איזה תרגיל הכי מומלץ לבטן?

תשובה: מדובר בתשובה מנקודת מבט סובייקטיבית בלבד! אנו ממליצות על תרגילי בטן עם כדור, על תרגילי פלאנק או על תרגיל בטן קלאסי כמו שצפית למעלה בסרטון. בחרנו בתרגילים הללו מהסיבות הבאות: כדור הפיטבול מעניק מעטפת תומכת הן לבטן והן לגב בזמן ביצוע הכפיפות ומשמש כאמצעי מצוין, הפלאנק זהו תרגיל בייסיק הכי נגיש וזמין שיש, והכפיפות הקלאסיות הן התרגיל הכי פשוט ופופולרי שקיים מאז ועד היום.

איך עושים כפיפות בטן בצורה נכונה?

  • הרעיון הוא לנתק את השכמות מעל הקרקע, ולבצע כפיפת בטן "נקייה" משרירי הבטן ולא לעקם ראש\צוואר
  • תשכבי על הגב, רגליים מקופלות, ידיים מאחורי הראש תומכות ולא לוחצות מידי (המטרה ליצור מעין ערסל לראש)
  • בצעי עליות כלפי מעלה תוך שאת מקפידה לא להפעיל לחץ על הצוואר, ועל סנטר מורם (תתרכזי בנקודה גבוהה על הקיר למשל)

צרי קשר

מאשרת קבלת חומר שיווקי מ Go Lady

כל הזכויות שמורות ©2012 גו ליידי - אתר כושר לנשים | מאמנת כושר אישית עד הבית ובפארק | שלום עליכם, תל אביב | תנאי שימוש |