תוכן עניינים

שתי בנות מתעמלות
שתי בנות מתעמלות

שאלות ותשובות על כפיפות בטן

כפיפות בטן בתחילת הריון מותר או לא?

אם את כרגע רק בהתחלה כלומר בטרימסטר ראשון, ואת לא סובלת משום מגבלות רפואיות וקיבלת אישור מהרופא שלך, את בהחלט יכולה לעשות.

אם את בשלבי הריון מתקדמים יותר כמו טרימסטר שני או שלישי, כנ"ל מבחינת הדגשים שציינו למעלה ובנוסף תוסיפי תרגילי בטן אחרים שמותרים למשל: עליך להימנע משכיבה ממושכת על הגב ולכן כפיפות בטן רגילות לא מומלצות, אלא ניתן לבצע בזווית אחרת ובמנח גוף שונה (למשל מהצד).

איך אומרים באנגלית כפיפות בטן?

יש כמה גרסאות שכולן נותנות את אותו הפירוש כגון: Sit ups, Crunches, Abs

אם ברצונכם לחפש בגוגל או ביוטיוב פשוט תקלידו את אחד מהביטויים הללו ותקבלו את התוצאות שאתם צריכים.

האם אפשר לעשות כפיפות כל יום?

יש הטוענים שכן ויש הטוענים שלא! הרי שרירי בטן נחשבים לשרירים רגילים לכל דבר ועניין כמו: שרירי הרגליים, שרירי הישבן, החזה והזרועות. הרצוי: ההמלצה בספרים היא לנוח מידי פעם, ולא לעבוד על שרירי הבטן כל יום משום שהם צריכים זמן לנוח ולהתאושש. המצוי: אם לעשות כפיפות בטן כל יום, גורם לכם להרגיש חזקים ומאושרים אז לכו על זה.

מתי אפשר לעשות כפיפות בטן אחרי לידה?

נורא אינדיבידואלי ומשתנה בין אישה לאישה, וכמובן האם היה לך הריון רגיל או שאת אחרי ניתוח קיסרי.

    • ראשית תתייעצי על כך עם הרופא המטפל שלך מתי את רשאית לעשות אימון בטן.
    • שנית ההמלצה בספרים היא להמתין 3 עד 6 שבועות ואם את אחרי קיסרי אז תמתיני 60 ימים.
    • שלישית תעשי תרגילים קלים ולא מורכבים מידי. יש לך באתר את כל המידע המפורט שאת צריכה לטובת העניין.

איך עושים כפיפות בטן נכונות?

    • הרעיון הוא לנתק את השכמות מעל הקרקע, ולבצע תנועה חלקה ולא לעקם ראש או צוואר
    • תשכבו על הגב, רגליים מקופלות, ידיים מאחורי הראש תומכות ולא לוחצות מידי (המטרה ליצור מעין ערסל לראש)
    • ואז תבצעו עליות כלפי מעלה תוך כדי שאתם מקפידים לא להפעיל לחץ על הצוואר, עם סנטר מורם (תתרכזו בנקודה גבוהה על הקיר למשל)

תרגילי בטן תחתונה + סטטי

תרגילי בטן עם משקולות

כמה צריך לעשות ביום בשביל בטן שטוחה?

כדי לענות על כך צריך לדעת מספר דברים: מה המטרות שלכם? מהו אחוז השומן שלכם כרגע? כמה זמן יש לכם? כמה אתם נחושים להצליח בתהליך?

לאחר מכן, כדי להגיע לתוצאה הזאת עליכם להתרכז במספר דברים כגון: תזונה נכונה ומסודרת לצד תפריט בריא, פעילות אירובית על בסיס יומי, ותרגילי בטן. 

בשביל קוביות או אחוזי שומן נמוכים או בטן שטוחה יהיה עליכם לשלב את כל הדברים שציינו למעלה יחד. 

האם הן שורפות קלוריות? 

כן אבל תמשיכו לקרוא בבקשה! כל תנועה פיזית שתעשו עם הגוף שלכם, החל מתנועה בסיסית ממוצעת (לקום מהמיטה), תגרום לגופכם להשתמש באנרגיה כדי לנוע בעצם (בגדול עוברות פקודות מהמוח ומשם לשרירים).

הן בהחלט נכנסות לאותה משבצת, כלומר ניתן באמצעותן לשרוף קלוריות, אבל האם זה מספיק? אם ברצונכם לשרוף הרבה קלוריות העדיפות היא לעשות זאת ע"י אימונים אירוביים כגון: הליכות, ריצות, טיולים עם הכלב וכל מה שמקפיץ דופק.

האם הן מרזות?

לא! אם אתם חושבים שתהיו רזים אך ורק מלעשות כפיפות כל היום, אתם טועים.

רוצים להיות רזים? הדרך טמונה בשילוב של אכילה נכונה לצד אימון אירובי, וגם שילוב של תרגילים שונים.

כדי לרזות, עליכם להיות בגרעון קלורי (להוציא יותר קלוריות ממה שאתם מכניסים לגוף). בהקשר זה, עליכם לבצע פעילות גופנית בעלת תרומה משמעותית לצריכת החמצן שבגופכם, כלומר לבצע פעילות עצימה בטווח של 70% לפחות מהצח"מ (צריכת חמצן מירבית).

בחורה עושה אלכסונים
בחורה עושה אלכסונים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.