תוכן עניינים

אישה בהריון אוכלת קערת סלט
אישה בהריון אוכלת קערת סלט

מהי דיאטה בהריון והאם היא מומלצת?​

רוצה לדעת יותר על דיאטה בהריון?

אנו ממליצות לך לגשת לאשת מקצוע מומחית בנושא אשר תנחה אותך או תבנה לך תפריט תזונתי מותאם לתקופת ההיריון.

הפסקת אכילה דרסטית שאינה מבוקרת, הן שתי פעולות שאינן מומלצות וכאלו העלולות להסב לך ולעוברך נזקים בריאותיים שונים ולעיתים רחוקות אף בלתי הפיכיים.

בכדי לעבור את התהליך הזה נכונה, עלייך להיות קשובה לגופך ולעוברך. זאת אומרת עליך לספק לגופך לעוברך, את הצרכים והחשקים המתעוררים באופן ריאלי וזאת בכדי שלא לפגוע באף אחד מהשניים.

נשים בהריון עולות במשקל לפחות בין 8 עד 30 קילו וכי "דיאטה" במקרה הספציפי הזה מאוד מתבקשת. שמנו גרשיים על המילה, כי אנו לא מאמינות בדיאטה אלא פשוט הקפידי לאכול יותר נכון, הפחיתי סוכרים לא רצויים ופחמימות מיותרות, כמו כן תורידי קמחים לבנים ותרבי בשתיית מים ובאכילת ירקות ואת כל מה שהגוף זקוק לו כמו חלבונים ושומנים אך בכמות מבוקרת.

בחורה חטובה מכינה שייק
בחורה חטובה מכינה שייק

איך להימנע מלעשות זאת?

    1. תאכלי מאוזן – תאכלי בצורה מוסדרת ומבוקרת ותעזרי בתפריטים תזונתיים לשם כך
    2. תרבי בירקות – תקפידי על אכילת ירקות ופירות צבעוניים וטריים אשר רווים בוויטמינים
    3. תרשי לעצמך – תפנקי את עצמך במנה מתוקה אחת ליום לשם סיפוק הרצון העז למתוקים
    4. תעשי סדר וארגון – תקפידי על אכילת מספר ארוחות מסודרות ביום ובמקביל על שתיית נוזלים
    5. תאכלי נכון – תשתדלי לאכול פחמימות מורכבות אשר בעלות ערכים תזונתיים טובים ובריאים יותר

מהן החלופות המקצועיות?

תבחרי איש מקצוע נכון

יש להיוועץ עם אשת מקצוע כגון דיאטנית המתמחה בהריוניות, וזו תעזור לך ותבנה לך תפריט תזונתי נכון ומאוזן המותאם לנקודת הזמן בה את נמצאת בחייך.

אל תפריזי

יש לדאוג לאכילה מסודרת ולא מופרזת, מידי פעם (ובאופן מבוקר) ספקי לעצמך את החסכים שהגוף שלך זקוק להם אבל תמיד תשלטי על הכמויות הרצויות.

תעשי ספורט

כדי לשמור על משקל גוף תקין, עלייך לאכול בצורה סדירה ובמקביל לעשות ספורט בהריון כפי שתואר לעיל, כלומר תבחרי פעילות גופנית אליה את מתחברת ותתמידי בה.

כתבות נוספות מומלצות