תוכן עניינים

הכתבה הבאה, מתארת את היתרונות שניתן להפיק מהתעמלות עם מאמנת כושר אישית לגיל הזהב, את המחלות שיש בגיל השלישי ומספר תרגילי התעמלות שתוכלו לעשות במכון כושר בו אתם מתאמנים.

מהם היתרונות של מאמנת לגיל השלישי?

  • עבודה על יציבה וחגורת הכתפיים – תוכלי לשפר את היציבה שלך ולחזק את חגורת הכתפיים

 

  • אימונים מותאמים 100% – כל אימון יותאם בדיוק לצרכים ולבעיות שלך ברמה מדויקת, ככה שאין לך הרבה ממה לחשוש

 

  • תהיה שם לצידך – לכל דבר שתצטרכי בהיבט האימון הגופני היא תהיה ותתמוך בך וזאת כדי לסגל לעצמך אורח חיים בריא יותר
 
  • פיקוח וליווי אישי – המאמנת תפקח ותוודא כי כל תרגיל מבוצע נכון ומדויק. אם צריך לתת לך הערות כדי שתשתפרי היא תעשה זאת

 

  • אשת הסוד שלך – את מוזמנת לשתף אותה בחוויות האישיות שלך, ולנקבל ממנה את חות הדעת שלה בנושא. היא תהפוך להיות החברה התומכת שלך.

 

  • פתרון נהדר לחיזוק הגוף – תוכלי לחזק את גופך במהלך אימוני הכושר שתעשו יחד, כי אימונים עושים טוב לגוף, לשרירים, לעצמות למפרקים

 

  • מגיעה עד אלייך – המאמנת תגיע עד לאן שתרצי: דיור מוגן, סלון הבית, הגינה הציבורית. המטרה שלא תתאמצי בכלל, אנחנו נעשה הכל כדי להקל עליך

הגיל השלישי זהו הגיל הכי כייפי בעולם מכמה סיבות

  • יש מלא זמן פנוי – אותו ניתן למלא אותו בטיולים ברחבי הארץ ובעולם, בחוגי ספורט למבוגרים, בחיי חברה נחמדים ובהרבה בתי קפה ומסעדות.
  • יש כבר משפחה ענקית – לרובכן יש הרבה נכדים ונינים מתוקים שגורמים לנו אושר, והגיע הזמן שלך עכשיו לדאוג אך ורק לעצמך ולפנק את עצמך.
  • והכי חשוב אין לך לאן למהר – יש אתנחתא קלה ממירוץ החיים, לכן זהו הטיימינג לעשות ספורט. כלומר, תעשי החלטות נכונות בלי לחץ אלא קחי את הזמן שלך לחשוב.

אימון כושר אישי לגיל השלישי

  • קבלו את רות אישה מדהימה בת 80 שהיא מאמנת כושר אישית לגיל מבוגר מזה כעשור. היא מדגימה אימון פרטי עם אחת מהלקוחות הוותיקות שלה (הן מתאמנות יחד כבר 9 שנים)

 

  • לחיצת רגליים במכונה (0:11 שניות) – את התרגיל הבא לחיזוק הרגליים את מוזמנת לעשות בחדר הכושר בו את מתאמנת. דגשים לתרגיל: שבי בצורה נינוחה, הניחי את הרגליים על המשטח בצורה היוצרת 90 מעלות בין השוק לירך, שימי משקל נמוך ופשוט תדחפי. תוכלי להיעזר באחת המדריכות במכון שלך.

 

  • פשיטת ירך על כדור פיטבול או כיסא (0:20 שניות) – את התרגיל הבא תתחילי על כיסא ולא על כדור פיטבול (מחשש לחוסר שיווי משקל). הרעיון בתרגיל זה, הוא ליישר את הרגל כמה שאת יכולה ולהוריד בחזרה למטה, ולאחר מכן לעבור לרגל השניה. תרגיל המחזק את הארבע ראשים.

 

  • חתירה עם רצועות טי אר אקס (0:27 שניות) – תרגיל מעולה לשריר הגב והזרועות שאנו ממליצות עליו. איחזי ברצועות, עימדי עם מעט פישוק ותשתדלי לעלות עד למעלה (נגיעה עם החזה ברצועות) ותרדי בחזרה. תרגיל זה, פשוט מושלם ומומלץ בחום.

 

  • פרפר ללא משקל (0:46 שניות)  הניחי ידיים על המצח או סביב העורף, ותפתחי את המפרקים כמה שיותר החוצה (פתיחת בית החזה) תוך שאת מקפידה להוציא אוויר.

למה מומלץ לעשות התעמלות למבוגרים?

ככל שמתבגרים גדל הסיכון לחלות במחלות ועוד תופעות מעצבנות כגון:

  • איבוד מסת שריר המסה של השריר יורדת בשל שינויים הורמונליים

 

  • שרירי השלד נחלשים אוסטיאופורוזיס (בריחת סידן והדלדלות העצם)

 

  • מחלות ניוון שרירים עקב כך חלים שינויים גרמיים בעצמות, בחוליות ובמפרקים (בשל כך בעיות אורתופדיות)

 

  • מחלות רבות סכרת, יתר לחץ דם, שומנים בדם, מחלות אוטואימוניות, מחלות עיניים, מחלות כרוניות, מחלות נוירולוגיות, מחלות לב כליליות

 

ולכן התעמלות למבוגרים זהו אחד הפתרונות הטובים להזדקנות כי:

  • מחזקת את הגוף
  • מעלה את מצב הרוח
  • משפרת את תזוזת הגוף
  • עוזרת בהנעת המפרקים
  • מחזקת את המערכת החיסונית
  • משפרת את קצב חילוף החומרים
  • מסייעת במניעת מחלות מסוימות

תרגילי כושר לפעילויות יומיומיות של קשישים (ADL)

  • להחזיר משהו למדף בארון – פעולה שגרתית מחיי היומיום שלנו, אשר לעיתים לאנשים קשישים היא מאוד קשה ומסורבלת. גם במקרה הזה, תעבדו עם המאמנת על תרגילים המדמים בדיוק את אותה הפעולה.

 

  • לקחת משהו מהמקרר – לפעמים צריך להתכופף יתר על המידה או להיפך להתרומם מידי וזה מאוד קשה. עם המדריכה תוכלו לחזק את השרירים הרלוונטיים ולתרגל טכניקות נכונות להתכופפות ולהתרוממות.

 

  • איך למלא את הדלק ברכב – הרבה מן האנשים מתקשים בפעולה בסיסית זאת, בשל פתיחת המיכל והכנסת הידית לפתח המילוי. ניתן בהחלט לשפר זאת על ידי תרגילים ייעודים המדמים את אותה הפעולה.

 

  • עבודה על הליכה נכונה – מתן דגשים נכונים, שיפור הטכניקה וחיזוק הרגליים, הזרועות והכתפיים וזאת במטרה שתוכלו ללכת ביומיום שלכם בצורה נכונה בבית, בגינה, למכולת או אפילו במעבר חציה.

 

  • ישיבה על כיסא בבית או באמבטיה – תוכלו לתרגל יחד את פעולה הישיבה על ידי חיזוק שרירי הרגליים לטובת הישיבה וחיזוק הזרועות לטובת האחיזה (הכוונה בידיות האחיזה השונות הפזורות בבית כמו: משקופים, ידיות של כיסא, דלתות ועזרים שיקלו עליכם בביצוע הפעולה).

 

  • כיצד לשרוך שרוכים בצורה נכונה – עבודה על טכניקה נכונה, אשר תעזור לכם לשרוך את השרוכים בצורה טובה. לנו זה ניראה פשוט, אבל ישנם אנשים שקשה להם לעשות זאת. ישנם מגוון פרמטרים להקל את הפעולה כמו: נעליים ללא שרוכים, לשרוך של שרפרף, לדעת איך לקפל את הרגל ללא כאב.

כתבות נוספות מומלצות

בחורה ספורטיבית מביטה מהמרפסת

מאמנת כושר אישית עד הבית

בכתבה הבאה, תמצאי מידע רב בנוגע לאימוני כושר בבית עם מאמנת כושר אישית. בין הדברים הכתובים תמצאי: עלויות ומחירים לאימונים בבית, רשימת יתרונות לאימונים בבית, דוגמאות לפעילויות גופניות שונות אותם תוכלי לתרגל בבית שלך.

תקראי עוד »
בחורה בכושר מתאמנת ליד הנהר

כמה עולה אימון אישי?

בכתבה זו, ניסינו להסביר במספר מילים כמה עולה מאמנת כושר אישית בישראל. אם ברצונך לדעת האם המחיר עבור מאמנת פרטית עומד בתקציב הכלכלי שלך, תקראי את הכתבה. קחי בחשבון שכחלק מהעלות את זוכה למעקב צמוד וכמובן זוכה למספר יתרונות.

תקראי עוד »
אישה קשישה מחייכת

התעמלות לגיל השלישי

בסרטון הבא את הולכת לצפות במספר תרגילי התעמלות המיועדים לגיל הזהב. מטרת התרגילים לתרום לחיזוק גופך, לאתגר אותו מעט ולגרום לו לצאת מהקומפורט זון. כדאי לך לנעול נעלי ספורט נוחות ולבוש ספורטיבי נוח לפני שאת מתרגלת את התרגילים.

תקראי עוד »