הכתבה הבאה, מתארת את היתרונות שניתן להפיק מהתעמלות עם מאמנת כושר אישית לגיל הזהב, את המחלות שיש בגיל השלישי ומספר תרגילי התעמלות שתוכלו לעשות במכון כושר בו אתם מתאמנים. 

תוכן עניינים

שאלות ותשובות על כפיפות בטן

כפיפות בטן בתחילת הריון מותר או לא?

תשובה: אם את כרגע רק בהתחלה כלומר בטרימסטר ראשון, ואת לא סובלת משום מגבלות רפואיות וקיבלת אישור מהרופא שלך, את בהחלט יכולה לעשות.

אם את בשלבי הריון מתקדמים יותר כמו טרימסטר שני או שלישי, כנ"ל מבחינת הדגשים שציינו למעלה ובנוסף תוסיפי תרגילי בטן אחרים שמותרים למשל: עליך להימנע משכיבה ממושכת על הגב ולכן כפיפות בטן רגילות לא מומלצות, אלא ניתן לבצע בזווית אחרת ובמנח גוף שונה (למשל מהצד).

איך אומרים כפיפות בטן באנגלית?

תשובה: יש כמה גרסאות שכולן נותנות את אותו הפירוש כגון: Sit ups, Crunches, Abs

אם ברצונכם לחפש בגוגל או ביוטיוב פשוט תקלידו את אחד מהביטויים הללו ותקבלו את התוצאות שאתם צריכים.

האם אפשר לעשות כפיפות בטן כל יום?

תשובה: יש הטוענים שכן ויש הטוענים שלא! הרי שרירי בטן נחשבים לשרירים רגילים לכל דבר ועניין כמו: שרירי הרגליים, שרירי הישבן, החזה והזרועות. הרצוי: ההמלצה בספרים היא לנוח מידי פעם, ולא לעבוד על שרירי הבטן כל יום משום שהם צריכים זמן לנוח ולהתאושש. המצוי: אם לעשות כפיפות בטן כל יום, גורם לכם להרגיש חזקים ומאושרים אז לכו על זה.

מתי אפשר לעשות כפיפות בטן אחרי לידה?

תשובה: נורא אינדיבידואלי ומשתנה בין אישה לאישה, וכמובן האם היה לך הריון רגיל או שאת אחרי ניתוח קיסרי.

  • ראשית תתייעצי על כך עם הרופא המטפל שלך מתי את רשאית לעשות אימון בטן.
  • שנית ההמלצה בספרים היא להמתין 3 עד 6 שבועות ואם את אחרי קיסרי אז תמתיני 60 ימים.
  • שלישית תעשי תרגילים קלים ולא מורכבים מידי. יש לך באתר את כל המידע המפורט שאת צריכה לטובת העניין.

איך עושים כפיפות בטן נכונות?

תשובה:

  • הרעיון הוא לנתק את השכמות מעל הקרקע, ולבצע תנועה חלקה ולא לעקם ראש או צוואר
  • תשכבו על הגב, רגליים מקופלות, ידיים מאחורי הראש תומכות ולא לוחצות מידי (המטרה ליצור מעין ערסל לראש)
  • ואז תבצעו עליות כלפי מעלה תוך כדי שאתם מקפידים לא להפעיל לחץ על הצוואר, עם סנטר מורם (תתרכזו בנקודה גבוהה על הקיר למשל)

תרגילי בטן תחתונה

תרגילי בטן עם משקולות

תרגילי בטן סטטיים

כמה כפיפות בטן צריך לעשות ביום בשביל בטן שטוחה?

תשובה: כדי לענות על כך צריך לדעת מספר דברים: מה המטרות שלכם? מהו אחוז השומן שלכם כרגע? כמה זמן יש לכם? כמה אתם נחושים להצליח בתהליך?

לאחר מכן, כדי להגיע לתוצאה הזאת עליכם להתרכז במספר דברים כגון: תזונה נכונה ומסודרת לצד תפריט בריא, פעילות אירובית על בסיס יומי, ותרגילי בטן. 

בשביל קוביות או אחוזי שומן נמוכים או בטן שטוחה יהיה עליכם לשלב את כל הדברים שציינו למעלה יחד. 

האם כפיפות בטן שורפות קלוריות? 

תשובה: כן אבל תמשיכו לקרוא בבקשה! כל תנועה פיזית שתעשו עם הגוף שלכם, החל מתנועה בסיסית ממוצעת (לקום מהמיטה), תגרום לגופכם להשתמש באנרגיה כדי לנוע בעצם (בגדול עוברות פקודות מהמוח ומשם לשרירים).

באשר לכפיפות בטן, הן בהחלט נכנסות לאותה משבצת, כלומר ניתן באמצעותן לשרוף קלוריות, אבל האם זה מספיק? אם ברצונכם לשרוף הרבה קלוריות העדיפות היא לעשות זאת ע"י אימונים אירוביים כגון: הליכות, ריצות, טיולים עם הכלב וכל מה שמקפיץ דופק.

האם כפיפות בטן מרזות? 

תשובה: לא! אם אתם חושבים שתהיו רזים אך ורק מלעשות תרגילי בטן כל היום, אתם טועים.

רוצה להיות רזה? הדרך טמונה בשילוב של אכילה נכונה לצד אימון אירובי, וגם שילוב של תרגילים שונים.

כדי לרזות, עליכם להיות בגרעון קלורי (להוציא יותר קלוריות ממה שאתם מכניסים לגוף). בהקשר זה, עליכם לבצע פעילות גופנית בעלת תרומה משמעותית לצריכת החמצן שבגופכם, כלומר לבצע פעילות עצימה בטווח של 70% לפחות מהצח"מ (צריכת חמצן מירבית).

כתבות נוספות מומלצות

בחורה עושה פלאנק על בוסו באימון אישי

תרגילי כושר על בוסו

בכתבה את תמצאי תרגילי כושר עם בוסו לשרירי הרגליים ולבטן כאשר התרגילים מאוד ידידותיים ולא מורכבים לביצוע. אנו מאוד מקוות כי תיהני מהסרטונים שתרגמנו עבורך, ואם אהבת נשמח אם תשתפי חברות שלך.

תקראי עוד »
בחורה בכושר עושה פלאנק

כל מה שרצית לדעת על פלאנק

סרטוני הכושר בכתבה הבאה, כוללים מידע רב בנוגע לתרגיל הפלאנק המפורסם. למשל: היתרונות בביצוע פלאנק, כיצד לבצע פלאנק בצורה נכונה, תרגילים מגוונים וניתוח תנועתי מקיף של התרגיל. את מוזמנת לקרוא את הכתבה ולצפות בסרטונים.

תקראי עוד »
שתי בנות עושות פלאנק על כדור פיטבול

תרגילי בטן על כדור

הכתבה הבאה, מכילה סרטון עם מספר תרגילים לחיטוב הבטן לנשים בעזרת כדור פיטבול. בנוסף לתרגילים, הוספנו הסברים מקצועיים ומפורטים על כל תרגיל בטן וכמובן שכתבנו כמה משפטים על הכדור פיטבול.

תקראי עוד »
בחורה עושה תרגיל לבטן התחתונה

שלושה תרגילים לבטן עם גומיה

בכתבה זאת, תמצאי 8 תרגילים עם גומיה לבטן. בחרנו להציג שני סוגים של גומיות התנגדות. תוכלי לרכוש אותה בכל חנות ספורט במחיר זול, וכמובן שניתן לעשות תרגילים נוספים לשרירי הרגליים, הישבן והידיים אותם תמצאי בסרטונים אחרים.

תקראי עוד »