תוכן עניינים

בחורה עושה הליכה בחוץ
בחורה עושה הליכה בחוץ

כל מה שרצית לדעת על הליכה זוהי כתבה עם מגוון שאלות ותשובות, אותן אספנו במהלך השנים ועל סמך שאלות של הלקוחות שלנו אשר שואלים אותנו מידי יום. הכי נפוצה: "האם הליכה מחטבת את הגוף?"

השתדלנו להשיב לכל שאלה, בצורה עניינית ומקצועית ביותר בתקווה שהתשובות תוכלנה לעזור לכלל האוכלוסייה המבקשת לעצמה תשובות. אנו מאמנות הכושר של גו ליידי, רוצות לאחל לך קריאה מהנה ועניינית ומקוות כי תשכילי מכך.

מאגר שאלות ותשובות על הליכה

האם זה מחטב את הגוף?

אפשר בהחלט להגיד שכן! כל פעילות ספורטיבית תורמת לשרוף קלוריות וזה נחשב לאחת הפעילויות היותר פופולריות ונגישות שקיימות בקרב הרוב. יהיה נכון יותר לומר, כי האקט עצמו של אישה שצועדת מפעיל את השרירים בגוף, ומשפיע על קצב הלב (תלוי במהירות, ובעצימות) ומשם כי זה עוזר לשריפת קלוריות ובהחלט יכול לתרום לתהליך של חיטוב הגוף.

האם זה מוריד את הבטן?

זה תורם להוצאה אנרגטית ומכאן לשרוף קלוריות ויכול לעזור לעצב את הבטן, אבל יש לקחת בחשבון כי הבטן לא תיעלם רק מזה, אלא ישנו פקטור חשוב של כל הנושא התזונתי שצריך להיות מבוקר בקפידה ובמקביל כפיפות בטן סדירות. במילים אחרות, אם את רוצה להוריד את הבטן לא מספיק שתעשי רק הליכות ותאכלי מה שבא לך, אלא עליך לאכול נכון ולעשות כפיפות בטן מידי פעם.

כמה קלוריות שורפים בשעה?

קצת קשה לתת תשובה מספרית מדויקת כי כמו שאמרנו קודם לכן ישנה חשיבות לקצב הליכה, להליכה עם שיפוע או ללא שיפוע, למשקל הגוף. אבל בגלל שהמטרה לקבל אומדן מספרי, ניתן תשובה מספרית (לא 100% וודאית אלא על סמך ניסיון אישי בלבד). בהליכה של קצב 6 קמ"ש ללא שיפוע, ניתן לשרוף בסביבות ה-330 קלוריות לפחות כמובן שזה אומר שגם יותר. בנוסף לכך, 7,600 קלוריות זה קילו אחד.

האם זה נחשב לדבר בריא?

נכון מאוד! נכון יהיה לומר כי ברוב המקרים קיימת המלצה חיובית לעשות זאת, וזאת משום שהלחץ הישיר ו\או העקיף על המפרקים קטן יותר (האימפקט). על כן, זה גם נכון לומר שזה בריא לגוף משום שזה מסייע להזרמת דם, מעניק תחושת שחרור לגוף, מפעיל את השרירים בצורה מתונה, ולא מפעיל יותר מידי לחץ על המפרקים.

כמה זמן מומלץ ללכת על הליכון?

התשובות בנושא חלוקות ומשתנות משום שזה תלוי קודם במהן המטרות שלך? כמה זמן פנוי יש לך? כמה את מאומנת? אבל אם את רוצה שניתן תשובה כללית, אז בהנחה ואז בכושר סביר ומעלה אשר רוצה לשמור על אורך חיים בריא ויש לך לפחות חצי שעה פנויה כל יום. ההמלצה שלנו אליך, היא להתחיל ולעשות 30 דקות במשך 3 פעמים בשבוע למשך חודש, ואם את רואה שאת מסוגלת ליותר זמן לכי על זה תרתי משמע.

האם זה שורף שומנים?

תורמת לזירוז קצב חילוף החומרים בגוף ולהוצאה האנרגטית בגוף כמו שתיארנו קודם. ולמשל: אם תבצעי הליכות על בסיס יומי בעצימות בינונית-גבוהה את בהחלט תוכלי לשרוף שומנים להגדרתך, ולהיפטר ממספר קילוגרמים שצברת.

בחורה ספורטיבית עושה הליכה בפארק
בחורה ספורטיבית עושה הליכה בפארק

האם זה מחטב את הירכיים?

בהחלט תורמות לעיצוב השרירים הגוף בכלל ולירכיים בפרט! אבל רק מלעשות הליכות את לא תהיי חטובה בירכיים אלא עלייך לשלב תרגילי כוח במקביל כמו: סקוואטים, מכרעים, פשיטות ירכיים. הסבר: מהו חיטוב? נוסחא המדברת על היחס בין כמות השרירים לבין כמות אחוז השומן בגופך. נכון יותר לומר, שאם תקפדי על תזונה נכונה לצד פעילות אירובית (הליכות) "ותשילי" מגופך אחוזי שומן את תראי חטובה הרבה יותר וגם ברגליים.

כיצד בוחרים נעלי הליכה?

הכי נכון זה ללכת על המותגים הגדולים והמוכרים לדוגמא: אסיקס, סקוני, ברוקס, מיזונו, אדידס ונייקי. עכשיו שימי לב, כי בתוך כל המותגים הגדולים ישנן נעלי הליכה, נעלי ריצה ונעלי אופנה ונעלים מותאמות לרגל רחבה, צרה, פלטפוס, דורבן. כשאת ניגשת לראשונה לבחור לעצמך נעלי הליכה, תיגשי למקום שייתן לך שירות טוב ומותאם לצרכים שלך והכי חשוב שתרגישי שזה נוח לך (מומלץ לבקש לצעוד עם הנעל קצת בטרם הרכישה).

האם הליכה טובה לפריצת דיסק יותר מאשר ריצה?

כדי לענות על התשובה בצורה וודאית צריך לדעת יותר פרמטרים אשר חסרים בגוף השאלה. אבל בואי נצא מנקודת הנחה, שיש לך פריצת דיסק בחוליות התחתונות (אזור שכיח לפריצות דיסק) וכי נבדקת אצל רופא, אורתופד ו\או פיזיותרפיסט ונתבקשת להתחיל ולבצע הליכות בצורה זהירה. אזי, שהיא תהיה עדיפה יותר על פני ריצה היות והאימפקט החל על הגוף והמפרקים כאשר את רצה הינו גבוה יותר (עלול להפעיל לחץ על הדיסקים הבין חולייתים).

האם זה מוריד במשקל?

בוודאי שכן! כדי לבצע כל פעולה בסיסית פונקציונאלית כמו: לשבת, לקום, להרים ידיים ובין היתר ללכת, גופנו משתמש ביחידות אנרגיה כדי לעשות זאת, מכאן ניתן לומר כי כאשר עושים פעילות אירובית (הליכה) הוא זקוק ליותר יחידות אנרגיה מאשר הנורמה הבסיסית. דבר חשוב נוסף שיש לשים לב אליו זהו: משקל גוף, עוצמה, קצב, מקום, נפח ומשך.  

לדוגמא: אישה א' אשר הולכת על קצב של 6.5 קמ"ש במשך שעה שלמה ובשיפוע, תשרוף יותר קלוריות, מאישה ב' אשר הולכת שעה על קצב 5 ללא שיפוע. זאת בהנחה כי, שתיהן זהות מבחינת המשקל, גובה, גיל, הרגלי תזונה ומצב רפואי. ולפיכך, לאחר חודשיים סביר להניח כי אישה א' תרד במשקל יותר מאישה ב'.

כמה פעמים בשבוע מומלץ לעשות הליכה?

אין מחקר המצביע על תשובה חד משמעית בנושא או כלל אצבע מיוחד, אבל הנחת היסוד אומרת כי כדאי שתמצאי את נקודת האיזון בחייך הטובה לך ותבחרי לעצמך את הדרך הטובה ביותר בה תעשי זאת, וזה לא באמת כזה משנה כמה פעמים תעשי. זה די ברור כשמש, שככל שתלכי יותר את תרגישי טוב יותר עם עצמך (הן מבחינה מנטלית והן גופנית).

האם מותר לעשות הליכה בהריון?

אם אין מניעה גורפת מהרופא המטפל אז בטח שאת יכולה! היא תורמת רבות למטבוליזם של הגוף, מפעילה את השרירים, מזרימה דם, מפחיתה לחצים על המפרקים, משחררת אנדורפינים ומכאן משפרת את מצב הרוח והתדמית האישית. וכל דבר אשר תעשי ללא הגזמה ובצורה מושכלת הוא מבורך. לפרטים נוספים כנסי לקרוא כאן

כתבות נוספות מומלצות