תוכן עניינים

כל מה שרצית לדעת על הליכה זוהי כתבה עם מגוון שאלות ותשובות, אותן אספנו במהלך השנים ועל סמך שאלות של הלקוחות שלנו אשר שואלים אותנו מידי יום. הכי נפוצה: "האם הליכה מחטבת את הגוף?".

השתדלנו להשיב לכל שאלה, בצורה עניינית ומקצועית ביותר בתקווה שהתשובות תוכלנה לעזור לכלל האוכלוסייה המבקשת לעצמה תשובות. אנו מאמנות הכושר של גו ליידי, רוצות לאחל לך קריאה מהנה ועניינית ומקוות כי תשכילי מכך.

מאגר שאלות ותשובות על הליכה

האם הליכה מחטבת את הגוף?

תשובה: אפשר בהחלט להגיד שכן! כל פעילות ספורטיבית תורמת לשרוף קלוריות והליכה נחשבת לאחת הפעילויות היותר פופולריות ונגישות שקיימות בקרב הרוב. יהיה נכון יותר לומר, כי האקט עצמו של אישה שצועדת מפעיל את השרירים בגוף, ומשפיע על קצב הלב (תלוי במהירות, ובעצימות) ומשם כי זה עוזר לשריפת קלוריות ובהחלט יכול לתרום לתהליך של חיטוב הגוף.

האם הליכה מורידה בטן?

תשובה: הליכה תורמת להוצאה אנרגטית ומכאן לשרוף קלוריות ויכולה לעזור לעצב את הבטן, אבל יש לקחת בחשבון כי הבטן לא תיעלם רק מביצוע הליכות, אלא ישנו פקטור חשוב של כל הנושא התזונתי שצריך להיות מבוקר בקפידה ובמקביל כפיפות בטן סדירות. במילים אחרות, אם את רוצה להוריד את הבטן לא מספיק שתעשי רק הליכות ותאכלי מה שבא לך, אלא עליך לאכול נכון ולעשות כפיפות בטן מידי פעם.

כמה קלוריות שורפים בשעה הליכה?

תשובה: קצת קשה לתת תשובה מספרית מדויקת כי כמו שאמרנו קודם לכן ישנה חשיבות לקצב הליכה, להליכה עם שיפוע או ללא שיפוע, למשקל הגוף. אבל בגלל שהמטרה לקבל אומדן מספרי, ניתן תשובה מספרית (לא 100% וודאית אלא על סמך ניסיון אישי בלבד). בהליכה של קצב 6 קמ"ש ללא שיפוע, ניתן לשרוף בסביבות ה-330 קלוריות לפחות כמובן שזה אומר שגם יותר. בנוסף לכך, 7,600 קלוריות זה קילו אחד.

האם הליכה נחשבת לדבר בריא?

תשובה: נכון מאוד! נכון יהיה לומר כי ברוב המקרים קיימת המלצה חיובית לעשות הליכות, וזאת משום שהלחץ הישיר ו\או העקיף על המפרקים קטן יותר (האימפקט). על כן, זה גם נכון לומר שזה בריא לגוף משום שזה מסייע להזרמת דם, מעניק תחושת שחרור לגוף, מפעיל את השרירים בצורה מתונה, ולא מפעיל יותר מידי לחץ על המפרקים.

כמה זמן מומלץ ללכת על הליכון?

תשובה: התשובות בנושא חלוקות ומשתנות משום שזה תלוי קודם במהן המטרות שלך? כמה זמן פנוי יש לך? כמה את מאומנת? אבל אם את רוצה שניתן תשובה כללית, אז בהנחה ואז בכושר סביר ומעלה אשר רוצה לשמור על אורך חיים בריא ויש לך לפחות חצי שעה פנויה כל יום. ההמלצה שלנו אליך, היא להתחיל ולעשות 30 דקות הליכה במשך 3 פעמים בשבוע למשך חודש, ואם את רואה שאת מסוגלת ליותר זמן לכי על זה תרתי משמע.

האם הליכה שורפת שומנים?

תשובה: הליכה תורמת לזירוז קצב חילוף החומרים בגוף ולהוצאה האנרגטית בגוף כמו שתיארנו קודם. ולמשל: אם תבצעי הליכות על בסיס יומי בעצימות בינונית-גבוהה את בהחלט תוכלי לשרוף שומנים להגדרתך, ולהיפטר ממספר קילוגרמים שצברת.

האם הליכה מחטבת את הירכיים?

תשובה: הליכות בהחלט תורמות לעיצוב השרירים הגוף בכלל ולירכיים בפרט! אבל רק מלעשות הליכות את לא תהיי חטובה בירכיים אלא עלייך לשלב תרגילי כוח במקביל כמו: סקוואטים, מכרעים, פשיטות ירכיים. הסבר: מהו חיטוב? נוסחא המדברת על היחס בין כמות השרירים לבין כמות אחוז השומן בגופך. נכון יותר לומר, שאם תקפדי על תזונה נכונה לצד פעילות אירובית (הליכות) "ותשילי" מגופך אחוזי שומן את תראי חטובה הרבה יותר וגם ברגליים.

מהם היתרונות של הליכה?

כיצד לבחור נעלי הליכה?

תשובה: הכי נכון זה ללכת על המותגים הגדולים והמוכרים לדוגמא: אסיקס, סקוני, ברוקס, מיזונו, אדידס ונייקי. עכשיו שימי לב, כי בתוך כל המותגים הגדולים ישנן נעלי הליכה, נעלי ריצה ונעלי אופנה ונעלים מותאמות לרגל רחבה, צרה, פלטפוס, דורבן. כשאת ניגשת לראשונה לבחור לעצמך נעלי הליכה, תיגשי למקום שייתן לך שירות טוב ומותאם לצרכים שלך והכי חשוב שתרגישי שזה נוח לך (מומלץ לבקש לצעוד עם הנעל קצת בטרם הרכישה).

האם הליכה טובה לפריצת דיסק יותר מאשר ריצה?

תשובה: כדי לענות על התשובה בצורה וודאית צריך לדעת יותר פרמטרים אשר חסרים בגוף השאלה. אבל בואי נצא מנקודת הנחה, שיש לך פריצת דיסק בחוליות התחתונות (אזור שכיח לפריצות דיסק) וכי נבדקת אצל רופא, אורתופד ו\או פיזיותרפיסט ונתבקשת להתחיל ולבצע הליכות בצורה זהירה. אזי, שהליכה תהיה עדיפה יותר על פני ריצה היות והאימפקט החל על הגוף והמפרקים כאשר את רצה הינו גבוה יותר (עלול להפעיל לחץ על הדיסקים הבין חולייתים) מהליכה.

האם הליכה מהירה מורידה במשקל?

תשובה: בוודאי שהיא תורמת לתהליך הירידה במשקל! כדי לבצע כל פעולה בסיסית פונקציונאלית כמו: לשבת, לקום, להרים ידיים ובין היתר ללכת, גופנו משתמש ביחידות אנרגיה כדי לעשות זאת, מכאן ניתן לומר כי כאשר עושים פעילות אירובית (הליכה) הוא זקוק ליותר יחידות אנרגיה מאשר הנורמה הבסיסית. דבר חשוב נוסף שיש לשים לב אליו זהו: משקל הגוף, עוצמת ההליכה, נפח ומשך ההליכה, מקום ההליכה. 

לדוגמא: אישה א' אשר הולכת על קצב של 6.5 קמ"ש במשך שעה שלמה ובשיפוע, תשרוף יותר קלוריות, מאישה ב' אשר הולכת שעה על קצב 5 ללא שיפוע. זאת בהנחה כי, שתיהן זהות מבחינת המשקל, גובה, גיל, הרגלי תזונה ומצב רפואי. ולפיכך, לאחר חודשיים סביר להניח כי אישה א' תרד במשקל יותר מאישה ב'.

כמה פעמים בשבוע מומלץ לעשות הליכה?

תשובה: אין מחקר המצביע על תשובה חד משמעית בנושא או כלל אצבע מיוחד, אבל הנחת היסוד אומרת כי כדאי שתמצאי את נקודת האיזון בחייך הטובה לך ותבחרי לעצמך את הדרך הטובה ביותר בה תעשי הליכות, וזה לא באמת כזה משנה כמה פעמים תעשי. זה די ברור כשמש, שככל שתלכי יותר את תרגישי טוב יותר עם עצמך (הן מבחינה מנטלית והן גופנית).

האם מותר לעשות הליכה בהריון?

תשובה: אם אין מניעה גורפת מהרופא המטפל אז בטח שאת יכולה! הליכה תורמת רבות למטבוליזם של הגוף, מפעילה את השרירים, מזרימה דם, מפחיתה לחצים על המפרקים, משחררת אנדורפינים ומכאן משפרת את מצב הרוח והתדמית האישית. וכל דבר אשר תעשי ללא הגזמה ובצורה מושכלת הוא מבורך. לפרטים נוספים כנסי לקרוא כאן

כתבות נוספות מומלצות

מישהי עולה במדרגות

אימון מדרגות

בסרטון הבא, תמצאי תרגילים מדהימים שתוכלי לעשות בעצמך ללא ציוד בכלל אלא רק עם מדרגות בלבד. התרגילים הללו עובדים בעיקר על הרגליים ושרירי הישבן ובמקביל על פעילות אירובית להעלאת הדופק שלך, דבר התורם לשריפת הקלורית.

תקראי עוד »
אמא עושה התעמלות עם התינוק שלה

התעמלות עם תינוקות

הכתבה שלפניך, כוללת בתוכה סרטון וידאו מתוקי במיוחד על אמא מהממת אשר מדגימה מספר תרגילים חביבים במיוחד יחד עם התינוק המהממוש שלה. אם את מחפשת דרך יצירתית לשמור על כושר בכל הלחץ האטומי וחוסר הזמן, זוהי דרך נחמדה במיוחד.

תקראי עוד »
אמא מנשקת את התינוק שלה

ספורט אחרי לידה קיסרית

לאחר הלידה הגוף עדיין רגיש והמערכות הפנימיות עדיין חלשות במיוחד אחרי קיסרי שכן הרחם ושרירי הבטן (חלשים), לכן בכתבה הבאה את מוזמנת לקרוא על פעילות מותאמת ומדורגות לנשים אחרי קיסרי והמלצות מועילות ושוות.

תקראי עוד »