תוכן עניינים

את ההליך של זירוז לידה מבצעים כאשר יש סיבות רלוונטיות לכך: יכולות להיות סיבות רפואיות מצד האם או מצד העובר, ולרוב כאשר ההריון קרוב לשבוע 42.

שיטות לא טבעיות לביצוע זירוז לידה

קטטר בלוני (שמוחדר לצוואר הרחם) נקרא גם זירוז לידה בלון, פרופס, סטריפינג (הפרדת קרומים ידנית), הורמון לריכוך צוואר הרחם ופיטוצין להתכווצות הרחם.

שיטות טבעיות

סקס בהריון, הליכה על חול, תרגילים עם כדור, זירוז לידה טבעי בעזרת רפלקסולוגיה, או כל טיפול הומאופתי אחר.

בגדול אין מניעה לעשות את אחת מהשיטות הנ"ל, אם כי לא נמצא קשר אמפירי ישיר בין השיטות הללו לבין התרומה שלהן לזירוז לידה. אבל ניתן לומר כי הן לא מזיקות.

תרגילים לזירוז לידה עם כדור פיזיו

  • תקפצי להנאתך על הכדור – התרגיל הכי כייפי בעולם, עלייך לשבת על כדור פיזיו עם רגליים פשוקות ולקפץ עליו להנאתך (תני "לילדה" שבך לצאת החוצה). שימי לב, כי מדובר בקפיצות קטנות התורמות לזרימת הדם ולשרירי רצפת האגן.

 

  • סיבובים על כדור פיזיו – תשבי על הכדור, רק שהפעם תבצעי סיבובי אגן לאט ובזהירות כל פעם צד אחר של האגן. התרגיל מחזק את שרירי הליבה ואת חגורת הבטן.

 

  • סקוואט עמוק – עליך לבצע את תרגיל הסקוואט כמה שיותר "עמוק" (הכוונה תרדי כמה שיותר כלפי מטה). תעשי זאת בזהירות יתרה, תוך נשיפת אוויר בזמן הירידה. התרגיל ממש עוזר ברגע האמת בו את צריכה ללדת תוך כדי שאת לוחצת ומכווצת.

 

  • ישיבת פרפר על המזרן – תעברי לישיבה על המזרון כאשר רגליך יוצרת מעין "צורה של פרפר", לאחר מכן תאחזי באזור התחתון של רגלייך (מעל הקרסול) ובצעי מעין הטיות גוף לאחור וקדימה. תקפידי להוציא אוויר בזמן הטית הגוף קדימה.

 

  • סיבובי אגן קדימה ואחורה על גבי הכדור – עלייך לשבת על כדור פיזיו תוך שאת מבצעת הטית גוף קדימה ואחורה. זהו מעין "גלגול אגן" רק שהביצוע הוא בעזרת הכדור המדליק והמרגיע הזה.

 

  • חיבוקים – תעברי למעין מצב של פלאנק, רק שעלייך בתרגיל זה "לחבק" את הכדור ולהטות את הישבן לאחור יחד עם גופך ואז לבצע את אותו הדבר קדימה. תקפידי שהחזה יהיה מונח על הכדור ולא הבטן שלך כמובן.

תרגילים להקלת כאבי גב בהריון עם כדור

  • סיבובי אגן – תשבי על הכדור בצורה נינוחה, ותדאגי לעשות סיבובים גדולים ויפים על הכדור כאשר את דואגת לבצע את הסיבובים לשני הצדדים (פעם לשמאל, ופעם נוספת לימין). תרגיל מצוין למיקום של התינוק ברחם, למתיחה של הרצועות והגידים סביב שרירי הבטן וכמובן גורם להקטנת הלחץ על חוליות הגב התחתון.

 

  • תציירי את הספרה 8 – תזיזי את האגן והמותניים ממש כאילו את מציירת את הספרה 8, זה דורש מעט קואורדינציה אבל תשתדלי לעשות את המקסימום שאת יכולה. תרגיל מעולה להקלה על אזור הגב התחתון, לאזור הקדמי של הבטן, והזזה של ראש התינוק אל תוך אזור האגן (האזור המיועד לכך).

 

  • תזיזי את המותניים מצד אל צד – מטרת התרגיל היא לשחרר מעט "מתח" מהאזור הצידי של גופך. תתרכזי ותיתני לגוף שלך "להשמיע את קולו" ולהוביל עם התנועה של הכדור.

 

  • מתיחה צידית לגב עליון – כשאת יושבת על הכדור, תרימי יד אחת גבוה ככל האפשר ותנסי להטות מעט את גופך הצידה. זוהי מתיחה נפלאה לשרירי "לטיסימוס דורסי".

 

  • תביאי את שתי הידיים לאחור ותמתחי – המתיחה הזאת מעולה לפתיחה של בית החזה והכתפיים, וזה מעולה לנשים בהריון שכן משקל העובר "מושך" כלפי מטה בשל כוח המשיכה, והתוצאה של זה היא כתפיים שמוטות וגוף מעט נפול מטה, לכן פתיחת בית החזה זוהי התנועה ההפוכה והמומלצת במצב הזה.

 

  • בישיבת שש על הכדור – תבצעי סיבובי אגן כמו שביצעת קודם לכן בצורה איטית ונינוחה, כאשר את תרגישי תחושה מופלאה באזור שרירי הגב התחתון ובבטן.

 

  • תציירי את הסיפרה 8 בתנוחת חיבוק – תדמייני את אוחזת עט ביד ועלייך לצייר את הספרה 8 הכי מושלמת שיש.

 

  • גלגולי אגן בתנוחת חתול – תרגיל נעימי לאזור האגן, שכל שעלייך לעשות הוא לדאוג לסיבובים אגן פנימה והחוצה תוך שאת מקפידה על הוצאת אוויר נכונה.

 

  • מתיחה לגב תחתון ועליון ("תנוחת הילד") – את מגלגלת את הכדור כמה שיותר קדימה, ודואגת להוריד את הישבן מטה לכיוון הרגליים שלך. הרעיון הוא לתת לבטן שלך להיות באוויר, ובמנח הטבעי אליו היא רוצה להגיע.
כתבות נוספות מומלצות
אישה בהריון נרגעת בפארק
פעילות גופנית בטרימסטר שלישי

בסרטון הבא, תוכלי לצפות במספר תרגילים עבורך בהנחה ואת נמצאת בטרימסטר שלישי להריונך. הדגשים מטרימסטר אחד לשני הינם שונים ולפיכך הסרטונים. הסרטון תורגם מאנגלית לעברית על ידי סיגל בלומנטל.

תקראי עוד »
ציוד כושר: משקולות, קטלבלס ושייקר
חדר כושר בהריון

פעילות גופנית בהריון במכון כושר, זוהי פעילות מומלצת אשר בהחלט את יכולה לעשות ואף רצוי שתעשי אבל את חייבת לדעת איך לעשות זאת נכון. אם תרצי אחת מתוך מאמנות הכושר שלנו יכולה לכתוב עבורך בתשלום תכנית עבודה לחדר הכושר בהזמן ההריון.

תקראי עוד »
אישה בהריון מודדת את הבטן עם סרט מדידה
עליה במשקל בהריון

את מוזמנת לקרוא על עליה במשקל בתחילת הריון ובמהלכו, וכמובן על השאלה: "כמה צריך לעלות במשקל בהריון?". בנוסף, תקבלי טיפים שיעזרו לך לשמור על משקל תקין ועוד מספר המלצות מעולות בנושא. קריאה מהנה,

תקראי עוד »