בטן אחרי לידה היא תופעה נפוצה אשר יש לנשים רבות , אך כמובן שניתן להוריד אותה על ידי תזונה נכונה, פעילות אירובית, כפיפות בטן וניתוח קוסמטי בעת הצורך.

אנחנו כאן כדי לתת לך קצת טיפים מכל דבר, במטרה לעזור לך ולהנחות אותה בצורה הטובה ביותר שיש.

תוכן עניינים

תרגילי בטן אחרי לידה

  • אישור מהרופא – חשוב מאוד, לחזור לשיגרת אימונים ולעשות כפיפות בטן רק אחרי שבאמת קיבלת את האישור של הרופא שלך. פרק הזמן תלוי בסוג הלידה, (רגיל או ניתוח קיסרי), האם הייתה לך היפרדות בטנית, בנתונים הפיזיולוגיים המשתנים בין כל אישה.

 

  • סיבוב אגן לפנים עם כדור – תשכבי על הגב, תשימי ידיים מאחורי הראש (במטרה לבודד את פלג הגוף העליון), תרימי את העקבים ותדחפי אותם כלפי הריצפה. לאחר מכן, תיקחי כדור ותשימי בין הרגליים כאשר לאורך כל התרגיל את לוחצת עליו. המטרה שלך היא ליצור מעין קשת בגב, ואז "להדביק" את הגב לריצפה (תחשבי שהתבור שלך הוא לחצן שלוחצים עליו). תרגיל מדהים אשר מחזק את שרירי הליבה והבטן.

 

  • סיבוב אגן לאחור בישיבת פרפר – אותם דגשים כמו בתרגיל הקודם, לנשום לאט פנימה אל תוך הבטן, ולנשוף החוצה ולהוציא אוויר מהפה והאף. השוני העיקרי, הוא במנח הרגליים שלך. עליך להצמיד את כפות הרגליים, לפתוח ברכיים החוצה ולבצע את  סיבובי האגן (נקרא ככה כי זה מזכיר פרפר).

 

  • סיבוב אגן לאחור עם רגליים ישרות – די זהה, רק שכאן עליך ליישר את הרגליים ולבצע את התרגיל. ההבדל העיקרי בתרגיל הוא טווח התנועה, שכן הוא משמעותית קטן יותר מה שיגרום לך לעבוד חזק יותר על שרירי האגן והליבה.

 

  • עם רגל אחת באוויר והרגל השניה מקופלת – התרגיל הכי קשה בוודאות, כי טווח התנועה מאוד מוגבל.

 

  • אלו היו מספר תרגילים לשיקום שרירי הבטן אחרי לידה. התרגילים הללו דורשים הרבה סבלנות, עבודה נקיה, ולעשות הכול בצורה איטית עם ריכוז מוחלט.

בטן הריון שלב אחרי שלב

איך להוריד בטן אחרי לידה?

  • כנ"ל כל הדברים הכתובים כאן – הם בגדר המלצה ולא חובה, כמו כן חובה עליך לקבל אישור מרופא מטפל לעשות את הדברים הללו.

 

  • תשתי מים – הם תורמים לקצב חילוף חומרים, מזרזים שתן וככה בעצם את "מוציאה" מהגוף רעלים מסוימים.

 

  • פעילות גופנית – תוכלי לעשות תרגילי קיגל, תרגילים של חיזוק רצפת האגן, חיזק גב תחתון, הליכות, הרמת משקולות, תרגילים עם כדור פיזיו, ריקוד, שחיה. וכמובן שקיימות עוד אפשרויות רבות.

 

  • תלבשי חגורת בטן – חגורת בטן עוזרת לעצב את הבטן, מחזיקה את השרירים, עוזרת לשקם את השרירים (במיוחד לנשים אחרי קיסרי). קצת מציקה בהתחלה כי היא לוחצת ומזיעים בה המון, אבל היא תורמת לתוצאה הסופית.

 

  • תקפידי על תזונה בריאה – הכוונה לתזונה עתירת חלבונים, וויטמינים, מינרלים, ירקות, פירות, שומן רווי, וכמובן גם פחמימות. תקפידי על כמויות נכונות עבורך, אל תרעיבי את עצמך לרגע, אלא תאכלי מסודר כל כמה שעות.

 

  • תדמייני שאת לובשת שוב מכנסי ג'ינס ישנים – תשימי מול הפרצוף שלך את הג'ינס הישן שאת אוהבת, ותשימי לעצמך מטרה בראש שלא משנה מה קורה, את רוצה ללבוש אותו בהקדם האפשרי. ברגע שתהיי מכוונת מטרה, ויהיה לך טריגר (סיבה) מוחשי שיניע אותך אז זה הרבה יותר קל.

 

  • תשתדלי להניק את התינוק שלך – כי זה מסייע בירידה במשקל מהסיבה שהגוף שלך פועל "שעות נוספות" לייצר חלב וככה הוא משתמש באנרגיה ושורף קלוריות, החזקת התינוק קרוב אליך בתנוחת הנקה מסוימת גם היא תורמת לשריפת קלוריות (תחשבי שאת מניקה כמה פעמים ביום).
כתבות נוספות מומלצות
אמא עושה התעמלות עם התינוק שלה
התעמלות עם תינוקות

הכתבה שלפניך, כוללת בתוכה סרטון וידאו מתוקי במיוחד על אמא מהממת אשר מדגימה מספר תרגילים חביבים במיוחד יחד עם התינוק המהממוש שלה. אם את מחפשת דרך יצירתית לשמור על כושר בכל הלחץ האטומי וחוסר הזמן, זוהי דרך נחמדה במיוחד.

תקראי עוד »
בחורה ספורטיבית עושה הליכה בפארק
כל מה שרצית לדעת על הליכה

את מוזמנת לקרוא לקט שאלות ותשובות בנושא הליכה אשר אספנו עם מרוץ השנים מקהל לקוחותינו ומהניסיון שיש לנו. תיכנסי ותיקראי ואנו מקוות כי תהני משפע הטיפים אותם תמצאי, וכמובן תשתפי הלאה עם חברות שלך שרינג איז קרינג.

תקראי עוד »
אמא מנשקת את התינוק שלה
ספורט אחרי לידה קיסרית

לאחר הלידה הגוף עדיין רגיש והמערכות הפנימיות עדיין חלשות במיוחד אחרי קיסרי שכן הרחם ושרירי הבטן (חלשים), לכן בכתבה הבאה את מוזמנת לקרוא על פעילות מותאמת ומדורגות לנשים אחרי קיסרי והמלצות מועילות ושוות.

תקראי עוד »
אמא מאושרת עם תינוק חייכן ומתוק
ספורט אחרי לידה

את מוזמנת לקרוא בכתבה הבאה על ספורט אחרי לידה וגם על המלצות והנחיות מתי אפשר לחזור להתאמן. כמו כן, מספר תרגילים לדוגמא והכי חשוב תרגילים

תקראי עוד »