אחת מהפעילויות המומלצות לנשים בהריון, אשר רוצות לחזק את הגוף גם בזמן הריון וכמובן לקראת הלידה.

קיימים מגוון סגנונות וסוגים של פעילות מסוג זה, לכן אנו ממליצות לך לנסות את הדברים שאת יכולה ומותרים לך ולבחור בה.

תוכן עניינים

מזה יוגה בהריון?

  • שיטת אימון הבנויה על אימוני כושר גופניים-רוחניים, זאת אומרת חיבור בין גוף ונפש. מעין מצב של ניתוק טוטאלי מהמציאות, כאשר נכנסים לשלווה פנימית ללא מחשבות המסיחות את הדעת.

 

  • נחשבת לפעילות גופנית מצוינת מכמה סיבות: רוגע ושלווה עבורך וכמובן לעוברך, ניתוק מהעולם החיצוני הקיים והתמזגות עם העולם הפנימי שלך, עקרונות נשימתיים אשר יקלו עליך בלידה, חיזוק שרירי רצפת האגן וכמובן תרגילי מתיחות וגמישות.

היתרונות של יוגה בהריון?

  • שיפור הנשימה – את תתרגלי עבודה נכונה של תרגילי נשימות ייעודים, אשר יקלו עלייך במהלך ההריון וכמובן בלידה. התרגילים יעזרו לך להעמיק את הקשר שלך עם גופך ועוברך וכמובן יעניקו לך כוחות חדשים ורעננים.

 

  • שיפור היציבה – במהלך ההיריון גופך עובר שינויים פיזיולוגיים וכמובן חיצוניים כתוצאה מכל השינויים ההורמונליים. יוגה בהריון מסייעת לכל נושא היציבה, מחזקת את שרירי קרקעית האגן אשר יש להם השפעה על הפרשות בהריון , מחזקת את שרירי הגב והבטן ותורמת למצב הרוח הנפשי שלך.

 

  • שיפור מצב הרוח – עובדה קיימת היא כאשר את נמצאת בהריון, את סובלת ממצבי רוח הפכפכים כתוצאה מההורמונים אשר משתוללים בגופך הדבר בה לידי ביטוי בלחצים, דיכאונות, משברים וכמובן גם הרבה דברים שמחים. במילים אחרות, את פרץ אנרגיה שאוגר בתוכו שלל של רגשות מעורבים. היוגה תכניס אותך למצב של סינרגיה בין גוף לנפש, ניתוק טוטאלי מהסביבה החיצונית ותכניס אותך למעין מדיטציה פנימית.

אילו סוגי יוגה קיימים?

  • אשטנגה ויניאסה – שיטת אימון המורכבת בסדרות קבועות של תנוחות. הכי חשוב שלאורך כל התרגול תהיי קשובה לגופך ולאותת שהוא מציג בפניך. אל תבצעי את כל התרגילים, אלא תבצעי חלק וגם בקצב האישי שלך. מומלץ לבצע פעילות זו מהשליש הראשון או מהשבוע ה-14 ואילך וכמובן עלייך להיוועץ על כך במקביל עם הרופא הפרטי שלך.

 

  • ביקראם – הכוונה ליוגה חמה, הומצאה איש שם בהודו ע"י אדם העונה לשם צ'ודהורי ביקראם יוגיראג'. האימון עצמו נערך באולם סגור ללא מיזוג בטמפרטורה של 40 מעלות חום, כאשר החום הגבוה גורם להזעה מוגברת, תורם לניקוי המערכת הנשימתית, פותח נקבוביות ומאפשר למתוח את כל השרירים והמפרקים. לנשים בהריון, פעילות מסוג זה אינה מומלצת בכלל. אם בכל זאת ברצונך להתנסות באימון שכזה, אחרי הלידה תקבעי אימון הכרות עם מאמנת כושר אישית לשם התנסות בחוויה הזאת.

 

  • לסיכום, יוגה לנשים הרות נחשבת לפעילות גופנית מצוינת כחלק מהמגוון הרחב של פעילויות המאפשרות לעשות כושר בהריון.

כתבות נוספות מומלצות

אישה בהריון מודדת את הבטן עם סרט מדידה

עליה במשקל בהריון

את מוזמנת לקרוא על עליה במשקל בתחילת הריון ובמהלכו, וכמובן על השאלה: "כמה צריך לעלות במשקל בהריון?". בנוסף, תקבלי טיפים שיעזרו לך לשמור על משקל תקין ועוד מספר המלצות מעולות בנושא. קריאה מהנה,

תקראי עוד »
אימון פילאטיס ריצפה

פילאטיס בהריון

בכתבה זו, תמצאי מספר דברים הקשורים לפילאטיס בזמן ההריון, כאשר הכתבה מכילה את הדברים הבאים: מספר נקודות חיוביות ויתרונות אשר הפילאטיס מקנה לנשים הרות, מספר כללים מנחים בסגנון עשי ואל תעשי ועוד מספר הסברים. מוזמנת להיכנס.

תקראי עוד »
אמא מנשקת את התינוק שלה

ספורט אחרי לידה קיסרית

לאחר הלידה הגוף עדיין רגיש והמערכות הפנימיות עדיין חלשות במיוחד אחרי קיסרי שכן הרחם ושרירי הבטן (חלשים), לכן בכתבה הבאה את מוזמנת לקרוא על פעילות מותאמת ומדורגות לנשים אחרי קיסרי והמלצות מועילות ושוות.

תקראי עוד »
שתי נשים בהריון נמתחות על כדור

האם מותר לעשות ספורט בתחילת ההריון

בכתבה הזו, את מוזמנת לקרוא על פעילות גופנית בהריון. תוכלי לקרוא את הדברים הבאים: מאילו דברים עלייך להימנע בתכלית האיסור ואילו דברים עלייך כן לעשות, נקודות חשובות שעליך להקפיד וליישם וכמובן היתרונות שבכך.

תקראי עוד »