Blog - Latest News
אישה בהריון בשמלה סגולה

תרגילי כושר בהריון

מחפשת מידע על תרגילי כושר בהריון? את רוצה לחזק את גופך במהלך תקופת ההריון וזקוקה לתרגילים טובים? המשיכי לקרוא את הכתבה, כי בהמשך שלה תמצאי מספר תרגילים שווים במיוחד אשר יעזרו לך להתאמן בכוחות עצמך בזמן ההריון, כמובן שתנאי שאין לך הגבלות רפואיות משמעותיות.

כושר לנשים בהריון

 4 דוגמאות לתרגילי כושר בהריון

  1. כפיפת מרפקים בישיבה עם משקולות – תרגיל נהדר שמחזק את השרירים בחלק הקדמי של היד. כל שעלייך לעשות הוא לשבת של כיסא, לקחת 2 משקולות במשקל נמוך ולבצע כפיפה במרפק בצורה איטית ומבוקרת.
  2. יד אחורית כנגד רצועות TRX – מדובר בתרגיל נהדר אשר מחזק בצורה נהדרת את היד האחורית, כל שעלייך לעשות הוא לתלות את ה- טי אר אקס על הדלת בבית, לאחוז את שתי הרצועות בצורה מקבילה, ולבצע פשיטה במרפק כאשר את מקפידה לשמור על מרפקים מקבילים.
  3. סקוואט כנגד FITBALL – זהו אחד התרגילים הפופולריים ביותר מתוך אותו מגוון עצום של תרגילי כושר בהריון. מה שאת צריכה לעשות הוא להניח את הכדור על הדלת או על הקיר, להישען עם הגב על הכדור, ולבצע ירידות קלות למעלה ולמטה, תוך כדי שאת מקפידה לשמור על גב ישר, ישבן לאחור ועל נשימות סדירות בזמן כל ירידה.
  4. תרגיל הגניקולוג עם כדור קטן – תרגיל מצוין היכול לסייע לך במידת הצורך באם היו לך כאבים במפשעה בהריון שעובד על המקרבים ועל שרירי רצפת האגן. ניתן לבצע אותו בישיבה או בשכיבה (תלוי באיזה חודש להריון את נמצאת). בדוגמא הנוכחית, נעניק לך את הדגשים המקצועיים לטובת התרגיל בישיבה. כל שעלייך לעשות הוא לקחת כיסא מרופד ונוח, לשבת עליו ולהניח את הכדור בין הרגליים, כאשר המטרה היא ללחוץ על הכדור.

מהם היתרונות של תרגילי כושר בהריון?

  • הפגת מתחים – ספורט לנשים בהריון תורם רבות לשיפור ועידוד מצב הרוח שלך, וזאת בשל כמות האנדורפינים אשר משתחררת בזמן פעילות גופנית. התהליך שאת תחווי הוא מעין חלון זמן של שקט, שלווה, רוגע ותרגישי הרבה יותר רעננה ורגועה אחרי אימון.
  • עבודה על היציבה – בזמן הריון גופך עובר טרנספורמציה וחווה שינויים פיזיולוגיים, כלומר מרכז הכובד משתנה, השרירים נחלשים ומתחילים להופיע כאבים בגוף. ביצוע תרגילי כושר לנשים בהריון יעזור לך להתגבר על התופעות הללו ויתרום לך רבות לחיזוק הגוף.
  • פתרון יעיל עבור שרירי בטן רפויים – כחלק אינטגרלי מתהליך ההיריון, את תחווי שינויים בבטן עקב מתיחה של השרירים והרצועות דבר שיגרום לחולשה בשרירי הבטן. לכן אם ברצונך להגיע ללידה מוכנה וחזקה עם שרירי בטן נוקשים ומעוצבים עלייך לדאוג לחזק אותם.
  • שליטה ובקרה על הסוגרים – במהלך האימונים את תלמדי כיצד לשלוט על הסוגרים שלך ותחזקי את שרירי רצפת האגן וכל זאת בעזרת תרגילי נשימות או אימוני הרפיה וכיווץ בעזרת כדור Fitball. השרירים המצויים בקרקעית האגן עובדים המון בלידה ולכן חשוב לחזק אותם במהלך ההריון.
  • חיזוק השרירים לקראת הלידה – זה ידוע שבזמן לידה השרירים שלך נחלשים בעיקר שרירי הבטן והגב אשר נעשים חלשים יותר כתוצאה מהנשיאה שלך העובר. כאמור, אימונים נכונים ומבוקרים עם מדריכה צמודה יובילו אותך לשינויים שאת רוצה כמו: להראות טוב, לשמור על גזרה נאותה וכמובן לחזק את השרירים בכל הגוף.
  • פתרון מושלם לגב כואב – כאמור אישה בזמן הריון סובלת מכאבי גב חוזרים ונשנים כתוצאה מנשיאת משקלו של העובר אשר מושך כלפי מטה (בשל הגרביטציה). כאשר את תעבדי יחד עם מאמנת כושר אישית, אתן תעבדו באופן פרודוקטיבי על שרירי הגב כלומר פושטי וזוקפי גב, והכל במטרה לחזק לך את השרירים החלשים ולסייע בהפחתת הכאבים.
  • שיפור ההרגשה הכללית – זה ידוע כי אישה הריונית, נמצאת במתחים נפשיים המהולים בשמחה, במתח ובחרדה כתוצאה מהשינויים הפיזיולוגיים החלים בגופה ומכמות ההורמונים המשתוללים בגוף שלה. ואילו מה שמאזן את זה, זוהי כמובן פעילות גופנית בהריון התורמת לשיפור מצב הרוח שלך, מפיגה מתחים ולחצים נפשיים, עוזרת להתנתק מהמציאות וכמובן משחררת אנדורפינים הידועים כמשפרים את מצב הרוח הירוד.

לסיכום, אם קיבלת המלצה רפואית להתחיל ולעשות כושר בהריון אנו ממליצים לך לעשות זאת בליווי אישי ומבוקר של מאמנות ומדריכות מוסמכות. מה שתיארנו עבורך בכתבה הזאת, זה חלק קטן בלבד של תרגילי כושר לנשים הרות. אם את משתוקקת לעשות אימונים עם מאמנת כושר מצוות Go Lady את מוזמנת להשאיר פרטים.

צרי קשר

מאשרת קבלת חומר שיווקי מ Go Lady

כל הזכויות שמורות ©2012 גו ליידי - אתר כושר לנשים | מאמנת כושר אישית עד הבית ובפארק | שלום עליכם, תל אביב | תנאי שימוש |