תזונה לאחר לידה

תזונה לאחר לידה, משמע עלייך להקפיד על מאכלים בריאים, לצד פעילות גופנית הדרגתית לחיזוק הגוף, שחווה בחודשים האחרונים, שינויים רבים ומגוונים. בתקופה שלאחר הלידה, עלייך לאזן את גופך ובמקביל להכין אותו לקראת ההנקה. אף על פי שאת רוצה כבר בברית או בבריתה, להגיע חטובה עם הג'ינס אותו אהבת לפני הלידה, עלייך לקחת בחשבון שתהליך ההרזיה לאחר הלידה לוקח זמן ולעיתים יותר משתכננת.

על כן, חשוב שתאזרי בסבלנות ותקפידי על תזונה נכונה ובריאה לך ולילוד היונק ממך. קחי בחשבון וזכרי, בראש ובראשונה הגוף צריך להתאזן הורמונאלית ורק לאחר האיזון את יכולה להתחיל ולהשיל את הקילוגרמים העודפים.

צלחת פסטה: תזונה לאחר לידה

תזונה לאחר לידה כך תעשי זאת נכון

כשאנו אומרים תזונה לאחר לידה, אין אנו מתכוונים לדיאטה אשר תאפשר לך לרדת במשקל אלא להיפך, אנו מתכוונים לצורך של גופך להכיל מרכיבים תזונתיים כדי להתחזק ולא להתעייף. אין ספק בליבנו כי את נחושה בדעתך לרדת במשקל ועדיף מוקדם ממאוחר, אך ככל שתאיצי בעצמך, כך את עלולה לגרום לגופך נזק (לעיתים בלתי הפיך).

במהלך חודשי ההריון, גוף האישה מכין לעצמו מצבורי שומנים ואנרגיות, שיאפשרו לעובר להתפתח באופן ראוי ולכן אל לך להתרגש מהעלייה במשקל אלא להיפך. לאחר הלידה נסי להקפיד להזין את גופך באוכל המכיל את כל אבות המזון, אף הקפידי על תצורה קלה לעיכול ולא מכבידה. נסי ככל האפשר לחלק את הארוחות כך שיתפזרו על פני כל היום.

השתדלי לאכול ירקות בצבעים מגוונים בכל תצורה בה תבחרי, בין אם אלו הם ירקות טריים, מבושלים או אפויים ואל תשכחי שתייה מרובה במהלך היום יום כאשר מומלץ לא פחות מעשר כוסות בכל יום. להבדיל מהסברה הרווחת כי פירות נכון לאכול ללא הגבלה, ההמלצה היא כן להגביל את אכילת הפירות ללא יותר משניים שלוש פרות ליום. פירות מלאים בסוכרים, לא בהכרח תורמים לגופך לאחר הלידה.

ממה כדאי לך להימנע?

תזונה נכונה אינה מכילה טיגון בשמן עמוק בפרט ובשמן בכלל, כך שאם את רוצה לשמור על גופך ובריאותך המנעי מאוכל מטוגן, מאוכל בעל תיבול רב מידי ומאוכל תעשייתי ככל האפשר.

שימי לב, כי אלו הם רק חלק מהרגלי האכילה והצריכה הנכונים, אשר יובילו אותך לאמץ תזונה נכונה לאחר לידה. אם את בעד שמירה על תזונה נכונה ונגד "חילול" הגוף במאכלים מזיקים (במיוחד שתינוקך יונק ממך)

ספורט כשילוב מנצח

כאמור במהלך ההריון גופך עבר טרנספורמציה מבחינת תהליכים רבים כגון: נשיאת העובר, כאבי גב, בחילות, הקאות, מחסור בשינה, חוסר פעילות גופנית וכמובן ישנם גורמים נוספים אחרים. המלצתנו אלייך היא שתתחילי לעסוק בפעילות גופנית מתונה בין אם זה הליכות בפארק, כפיפות בטן, יוגה או כל פעילות אחרת שתגרום לך להרגיש טוב עם עצמך ועם גופך. תלחצי על ספורט אחרי לידה להמשך קריאה

»» צוות מדריכות הכושר מבית גו ליידי איתך לכל אורך הדרך

צרי קשר

מאשרת קבלת חומר שיווקי מ Go Lady

כל הזכויות שמורות ©2012 גו ליידי - אתר כושר לנשים | מאמנת כושר אישית עד הבית ובפארק | שלום עליכם, תל אביב | תנאי שימוש |