אישה בהריון אוחזת בבטן ההריונית שלה

שאלות ותשובות לגבי ספורט בהריון

כדי שיהיה לך קל יותר במסע החיפושים, החלטנו לרכז עבורך מספר שאלות ותשובות לגבי ספורט בהריון וכל מה שמתקשר לכך. את השאלות אספנו מקהל לקוחותינו עם מהלך השנים, ודאגנו לענות עליהן בצורה המקיפה ביותר.

לכל שאלה שיש לך וטרם מצאת אותה כאן בדף השאלות תשובות, את מוזמנת לשגר אותה אלינו במייל שכתובתו: info@go-lady.co.il אנו מבטיחות להשתדל להשיב על השאלה במידת האפשר ובעת הצורך, קריאה מהנה מצוות גו ליידי.

שימי לב! כל הכתוב הינו בגדר המלצה בלבד, יחד עם זאת חובה עלייך להיוועץ עם הרופא\ה המטפל\ת בך לשם אישור סופי של הדברים אותם את יכולה לבצע כי לעיתים קיימים מקרים פחות קלאסיים של הריונות בהם הדגשים הינם שונים לגמרי.

שתי נשים בהריון על הדשא

» האם מותר לעשות ספורט בתחילת הריון?

תשובה: בהחלט כן, ואפילו מומלץ לעשות ספורט בתחילת ההריון. יש לכך המון יתרונות מבחינה פיזיולוגית ונפשית, כמובן שחשוב להקפיד על פעילות מתונה, תרגילים נכונים ולא להתבייש להכניס יד לכיס ולשלם לאשת מקצוע שלמדה ובעלת הכלים הכנונים לספק לך את ההדרכה המתאימה לך.

» איזו פעילות גופנית מומלצת לנשים בהריון?

תשובה: כל עוד ישנה התייחסות מלאה לכללי הבטיחות והזהירות השונים בהם יש לנקוט עם נשים הריוניות אז ניתן לעשות כמעט כל ספורט בהריון. למעט הדברים הבאים: קפיצות מוגזמות, תרגילי בטן בשכיבה על הגב לאחר 4 השבועות הראשונים, רכיבה על סוסים, ספינינג בעצימות גבוהה, וקיקבוקס. הרעיון המרכזי, הוא להימנע מתרגילים המקפיצים את הדופק לשחקים ומסוגי ספורט בהם קיים סיכון ליפול או להיפצע.

» האם קיים הבדל בין אימוני כושר בטרימסטר ראשון ליתר הטרימסטרים השני והשלישי?

תשובה: בוודאי שכן, אישה הרה חווה שינויים פיזיולוגיים, הורמונליים ומנטליים בהמלך כל תקופת ההריון וכמוה גם העובר חווה שינויים של גדילה, התפתחות, מבנה שלד, רקמות ושריר. לכל טרימסטר קיימים הדגשים המקצועיים שלו מבחינת פעילות גופנית ועלייך לשים לב לכך, בכדי להימנע בטעויות בלתי הפיכות.

לתיאום אימון אישי בהריון

» האם אפשר להרים משקולות בזמן הריון?

תשובה: בטח שכן, אישה בזמן הריון רשאית להרים משקולות ואפילו זה מומלץ לשם חיזוק ועיצוב הגוף. כמובן שאנו מתכוונות למשקלים נמוכים ובטווח חזרות גבוה ולא במטרה להגיע לעצימות גבוהה. למשל: עבודה על שרירי הידיים עם 2 עד 3 קילו ולבצע 20 עד 25 חזרות.

» האם אפשר לעשות כפיפות בטן בהריון?

תשובה: כמובן שכן, את רשאית לבצע תרגילי בטן בהתאם לטרימסטר בו את נמצאת, כמובן שעלייך להימנע מכפיפות בטן כשאת שוכבת על הגב לאחר הטרימסטר הראשון (בשל סכנה לפגיעה בעובר). ישנם פתרונות אחרים כמו: כיווצים איזומטריים, תרגילי נשימה ונשיפה אשר עובדים על שרירי הבטן ללא סיכון לעובר.

אישה בהריון אוחזת אוזניות על בטנה

» האם מותר לעשות אימון TRX בהריון?

תשובה: בטח שאת יכולה, למשל אם ניקח את הדוגמא של הרמת משקולות במשקלים נמוכים ובמספר חזרות גבוה, נעשה אנלוגיה לאימון טי אר אקס שבו את מרימה את משקל גופך כנגד הרצועות. אם תפעילי התנגדות נמוכה על הtrx ותעשי מספר חזרות גבוה התוצאה זהה. כמובן שאנו ממליצות לך לקבל עזרה מקצועית של מאמנת כושר אישית מוסמכת שתנחה אותך בכל התרגילים הרלוונטיים עבורך.

» האם ניתן לעשות סקוואטים בזמן ההריון?

תשובה: את רשאית, כל עוד את מקפידה על סקוואטים רגילים ולא מורכבים עם משקלים גבוהים ועם קפיצות. למשל: את יכולה לעשות סקוואטים רגילים על כסא (בעזרת הכסא תדעי עד לאן את צריכה לרדת), או שאת יכולה לעשות סקוואט כאשר את אוחזת ברצועות TRX שיאזנו וייצבו אותך.

» ספינינג לנשים בהריון מותר או אסור?

תשובה: העדיפות היא להימנע מפעילות גופנית אשר מעלה את הדופק גבוה מידי, ושיש בה סיכון מסוים כי ספינינג בדרך כלל מתבצע בקבוצה גדולה בתוך סטודיו ושם הליווי האישי קצת מתפספס. תעדיפי לעשות בהריון אימונים פחות דינמיים עם אופי יותר אישי שתרגישי שמתאימים לך הכי בעולם.

» האם מותר לעשות מתיחות בהריון?

תשובה: מומלץ מאוד, ואפילו דעי לך כי גופך הרבה יותר גמיש בזמן הריון וזאת בזכות הורמון הרלקסין אשר תפקידו בכוח הוא: להגמיש את הרקמות בגוף ומכאן בעצם הגמשה והרחבה של האגן והסביבה, שכן כל זה יאפשר גדילה תקינה של העובר בהתאם לצמיחתו בבטן שלך.

» הליכה או ריצה בזמן הריון מה מומלץ יותר?

תשובה: אין תשובה חד משמעית בנושא כי מחד, נשים מאומנות (מאמנות כושר) שכל החיים רגילות לפעילות גופנית בווליום גבוה הן נשים מאומנות וכן הן יכולות לרוץ וגופן ערוך לכך. מאידך, נשים שלא התאמנו בעברן או לא מספיק מאומנות במקרה הזה עדיף שהן יעשו הליכות מתונות ולא ריצות.

לסיכום, אנו מאוד מקוות כי אותו מקבץ של שאלות ותשובות לגבי ספורט בהריון שהכנו עבורך עזר ותרם להבנה ולידע שלך. וכמובן, אם נהנית ומתחשק לך לקרוא עוד טיפים שווים את מוזמנת לקרוא בדף הבית שלנו בקישור הבא: https://www.go-lady.co.il/