[av_one_full first min_height=" vertical_alignment=" space=" custom_margin=" margin='0px' link=" linktarget=" link_hover=" padding='0px' border=" border_color=" radius='0px' background='bg_color' background_color=" background_gradient_color1=" background_gradient_color2=" background_gradient_direction='vertical' src=" background_position='top left' background_repeat='no-repeat' animation=" mobile_breaking=" mobile_display=" av_uid='av-1x4bhc'] [av_textblock size=" av-medium-font-size=" av-small-font-size=" av-mini-font-size=" font_color=" color=" id=" custom_class=" av_uid='av-jo034ln5' admin_preview_bg="]

כדי שיהיה לך קל יותר במסע החיפושים, החלטנו לרכז עבורך מספר שאלות ותשובות לגבי ספורט בהריון וכל מה שמתקשר לכך. את השאלות אספנו מקהל לקוחותינו עם מהלך השנים, ודאגנו לענות עליהן בצורה המקיפה ביותר.

לכל שאלה שיש לך וטרם מצאת אותה כאן בדף השאלות תשובות, את מוזמנת לשגר אותה אלינו במייל שכתובתו: info@go-lady.co.il אנו מבטיחות להשתדל להשיב על השאלה במידת האפשר ובעת הצורך, קריאה מהנה מצוות גו ליידי.

שימי לב! כל הכתוב הינו בגדר המלצה בלבד, יחד עם זאת חובה עלייך להיוועץ עם הרופא\ה המטפל\ת בך לשם אישור סופי של הדברים אותם את יכולה לבצע כי לעיתים קיימים מקרים פחות קלאסיים של הריונות בהם הדגשים הינם שונים לגמרי.

שתי נשים בהריון על הדשא

1. האם מותר לעשות ספורט בתחילת הריון?

תשובה: בהחלט כן, מומלץ לעשות ספורט בהריון ויש לכך המון יתרונות מבחינה פיזיולוגית ונפשית, כמובן שחשוב להקפיד על פעילות מתונה, תרגילים נכונים ולא להתבייש להכניס יד לכיס ולשלם לאשת מקצוע שלמדה ובעלת הכלים הכנונים לספק לך את ההדרכה המתאימה לך.

2. איזו פעילות גופנית מומלצת לנשים בהריון?

תשובה: כל עוד ישנה התייחסות מלאה לכללי הבטיחות והזהירות השונים בהם יש לנקוט עם נשים הריוניות אז ניתן לעשות כמעט כל ספורט בהריון. למעט הדברים הבאים: קפיצות מוגזמות, תרגילי בטן בשכיבה על הגב לאחר 4 השבועות הראשונים, רכיבה על סוסים, ספינינג בעצימות גבוהה, וקיקבוקס. הרעיון המרכזי, הוא להימנע מתרגילים המקפיצים את הדופק לשחקים ומסוגי ספורט בהם קיים סיכון ליפול או להיפצע.

3. האם קיים הבדל בין אימוני כושר בטרימסטר ראשון ליתר הטרימסטרים השני והשלישי?

תשובה: בוודאי שכן, אישה הרה חווה שינויים פיזיולוגיים, הורמונליים ומנטליים בהמלך כל תקופת ההריון וכמוה גם העובר חווה שינויים של גדילה, התפתחות, מבנה שלד, רקמות ושריר. לכל טרימסטר קיימים הדגשים המקצועיים שלו מבחינת פעילות גופנית ועלייך לשים לב לכך, בכדי להימנע בטעויות בלתי הפיכות.

4. האם אפשר להרים משקולות בזמן הריון?

תשובה: בטח שכן, אישה בזמן הריון רשאית להרים משקולות ואפילו זה מומלץ לשם חיזוק ועיצוב הגוף. כמובן שאנו מתכוונות למשקלים נמוכים ובטווח חזרות גבוה ולא במטרה להגיע לעצימות גבוהה. למשל: עבודה על שרירי הידיים עם 2 עד 3 קילו ולבצע 20 עד 25 חזרות.

5. האם אפשר לעשות כפיפות בטן בהריון?

תשובה: כמובן שכן, את רשאית לבצע תרגילי בטן בהתאם לטרימסטר בו את נמצאת, כמובן שעלייך להימנע מכפיפות בטן כשאת שוכבת על הגב לאחר הטרימסטר הראשון (בשל סכנה לפגיעה בעובר). ישנם פתרונות אחרים כמו: כיווצים איזומטריים, תרגילי נשימה ונשיפה אשר עובדים על שרירי הבטן ללא סיכון לעובר.

6. האם מותר לעשות אימון TRX בהריון?

תשובה: בטח שאת יכולה, למשל אם ניקח את הדוגמא של הרמת משקולות במשקלים נמוכים ובמספר חזרות גבוה, נעשה אנלוגיה לאימון טי אר אקס שבו את מרימה את משקל גופך כנגד הרצועות. אם תפעילי התנגדות נמוכה על הtrx ותעשי מספר חזרות גבוה התוצאה זהה. כמובן שאנו ממליצות לך לקבל עזרה מקצועית של מאמנת כושר אישית שתנחה אותך בכל התרגילים הרלוונטיים עבורך.

7. האם ניתן לעשות סקוואטים בזמן ההריון?

תשובה: את רשאית, כל עוד את מקפידה על סקוואטים רגילים ולא מורכבים עם משקלים גבוהים ועם קפיצות. למשל: את יכולה לעשות סקוואטים רגילים על כסא (בעזרת הכסא תדעי עד לאן את צריכה לרדת), או שאת יכולה לעשות סקוואט כאשר את אוחזת ברצועות TRX שיאזנו וייצבו אותך.

8. ספינינג לנשים בהריון מותר או אסור?

תשובה: העדיפות היא להימנע מפעילות גופנית אשר מעלה את הדופק גבוה מידי, ושיש בה סיכון מסוים כי ספינינג בדרך כלל מתבצע בקבוצה גדולה בתוך סטודיו ושם הליווי האישי קצת מתפספס. תעדיפי לעשות בהריון אימונים פחות דינמיים עם אופי יותר אישי שתרגישי שמתאימים לך הכי בעולם.

9. האם מותר לעשות מתיחות בהריון?

תשובה: מומלץ מאוד, ואפילו דעי לך כי גופך הרבה יותר גמיש בזמן הריון וזאת בזכות הורמון הרלקסין אשר תפקידו בכוח הוא: להגמיש את הרקמות בגוף ומכאן בעצם הגמשה והרחבה של האגן והסביבה, שכן כל זה יאפשר גדילה תקינה של העובר בהתאם לצמיחתו בבטן שלך.

10. הליכה או ריצה בזמן הריון מה מומלץ יותר?

תשובה: אין תשובה חד משמעית בנושא כי מחד, נשים מאומנות (מאמנות כושר) שכל החיים רגילות לפעילות גופנית בווליום גבוה הן נשים מאומנות וכן הן יכולות לרוץ וגופן ערוך לכך. מאידך, נשים שלא התאמנו בעברן או לא מספיק מאומנות במקרה הזה עדיף שהן יעשו הליכות מתונות ולא ריצות.

11. האם ריצה בהריון נחשבת לדבר בטוח?

תשובה: אימוני ריצה לא משפיעים על גיל ההיריון, לא על משקל התינוק בלידה, ולא גורמים ללידה מוקדמת מהרצוי. להיפך, נשים שרצו נצפה יתרון בשלב הלידה הוגינאלית (חוזק של ריצפת האגן). אבל נשים שהמשיכו לרוץ עד תום תקופת ההריון, היו בעלות סבירות גבוהה של 25% ללידה מכשירנית (לידה באמצעות התערבות של וואקום או מלקחיים).

מקורות מידע רלוונטיים מהם נאספו חלק מהדברים הכתובים:

לסיכום, אנו מאוד מקוות כי אותו מקבץ של שאלות ותשובות לגבי ספורט בהריון שהכנו עבורך עזר ותרם להבנה ולידע שלך. וכמובן, אם נהנית ומתחשק לך לקרוא עוד טיפים שווים את מוזמנת לקרוא בדף הבית שלנו בקישור הבא: https://www.go-lady.co.il

[/av_textblock] [/av_one_full][av_content_slider heading='כתבות נוספות שאולי תאהבי >' navigation='arrows' columns='3' font_color=" color=" heading_tag='h4' heading_class=" animation='slide' autoplay='false' interval='5' av-small-hide='aviaTBav-small-hide' av-mini-hide='aviaTBav-mini-hide' id=" custom_class='slider4desktop' av_uid='av-jmaegh50'] [av_content_slide title='ספורט בתחילת ההריון' heading_tag=" heading_class=" link='post,1343' linktarget=" av_uid='av-15392cg'] אישה בהריון עושה תרגיל על רגל אחת [/av_content_slide] [av_content_slide title='כושר בטרימסטר שני' heading_tag=" heading_class=" link='post,4848' linktarget=" av_uid='av-12l793k'] אישה בהריון אוחזת בצילום אולטראסאונד [/av_content_slide] [av_content_slide title='פעילות בטרימסטר שלישי' heading_tag=" heading_class=" link='post,4857' linktarget=" av_uid='av-10wj6k0'] לוח שנה לאישה בהריון [/av_content_slide] [av_content_slide title='תרגילים לזירוז לידה' heading_tag=" heading_class=" link='post,4875' linktarget=" av_uid='av-zbdcrk'] אישה לפני ואחרי ההריון [/av_content_slide] [av_content_slide title='כושר בהריון המלצות' heading_tag=" heading_class=" link='page,149' linktarget=" av_uid='av-yapwrk'] בטן של אישה בהריון ועליה ציור [/av_content_slide] [av_content_slide title='תזונה נכונה בהריון' heading_tag=" heading_class=" link='post,1186' linktarget=" av_uid='av-wp0d3k'] סמוטיז צבעוניים וטעימים [/av_content_slide] [/av_content_slider] [av_content_slider heading='כתבות נוספות שאולי תאהבי >' navigation='arrows' columns='1' font_color=" color=" heading_tag='h4' heading_class=" animation='slide' autoplay='false' interval='3' av-small-hide='aviaTBav-small-hide' av-mini-hide='aviaTBav-mini-hide' id=" custom_class='slider4mobiles' av_uid='av-jmaegh50'] [av_content_slide title='ספורט בתחילת ההריון' heading_tag=" heading_class=" link='post,1343' linktarget=" av_uid='av-upws1c'] אישה בהריון עושה תרגיל על רגל אחת [/av_content_slide] [av_content_slide title='כושר בטרימסטר שני' heading_tag=" heading_class=" link='post,4848' linktarget=" av_uid='av-thr9tc'] אישה בהריון אוחזת בצילום אולטראסאונד [/av_content_slide] [av_content_slide title='פעילות בטרימסטר שלישי' heading_tag=" heading_class=" link='post,4857' linktarget=" av_uid='av-rov0vk'] לוח שנה לאישה בהריון [/av_content_slide] [av_content_slide title='תרגילים לזירוז לידה' heading_tag=" heading_class=" link='post,4875' linktarget=" av_uid='av-pkq41c'] אישה לפני ואחרי ההריון [/av_content_slide] [av_content_slide title='כושר בהריון המלצות' heading_tag=" heading_class=" link='page,149' linktarget=" av_uid='av-nm6w00'] בטן של אישה בהריון ועליה ציור [/av_content_slide] [av_content_slide title='תזונה נכונה בהריון' heading_tag=" heading_class=" link='post,1186' linktarget=" av_uid='av-87oao'] סמוטיז צבעוניים וטעימים [/av_content_slide] [/av_content_slider]

כדי שיהיה לך קל יותר במסע החיפושים, החלטנו לרכז עבורך מספר שאלות ותשובות לגבי פעילות גופנית בהריון וכל מה שנוגע לכך.

את השאלות אספנו מקהל לקוחותינו במהלך השנים, ודאגנו לענות עליהן בצורה המקיפה ביותר.

שימי לב! כל הכתוב הינו בגדר המלצה בלבד, יחד עם זאת חובה עלייך להיוועץ עם הרופא\ה המטפל\ת בך לשם אישור סופי של הדברים אותם את יכולה לבצע, כי לעיתים קיימים מקרים פחות קלאסיים של הריונות בהם הדגשים הינם שונים לגמרי.

תוכן עניינים

מאגר שאלות ותשובות על פעילות גופנית בהריון

האם מותר לעשות ספורט בתחילת הריון?

תשובה: בהחלט כן, מומלץ לעשות ויש לכך המון יתרונות מבחינה פיזיולוגית ונפשית, כמובן שחשוב להקפיד על פעילות מתונה, תרגילים נכונים ולא להתבייש להכניס יד לכיס ולשלם לאשת מקצוע שלמדה ובעלת הכלים הנכונים לספק לך את ההדרכה המתאימה לך.

למה מומלץ לעשות ספורט בהריון?

  • קבלו את רות אישה מדהימה בת 80 שהיא מאמנת כושר אישית לגיל מבוגר מזה כעשור. היא מדגימה אימון פרטי עם אחת מהלקוחות הוותיקות שלה (הן מתאמנות יחד כבר 9 שנים)

 

  • לחיצת רגליים במכונה (0:11 שניות) – את התרגיל הבא לחיזוק הרגליים את מוזמנת לעשות בחדר הכושר בו את מתאמנת. דגשים לתרגיל: שבי בצורה נינוחה, הניחי את הרגליים על המשטח בצורה היוצרת 90 מעלות בין השוק לירך, שימי משקל נמוך ופשוט תדחפי. תוכלי להיעזר באחת המדריכות במכון שלך.

 

  • פשיטת ירך על כדור פיטבול או כיסא (0:20 שניות) – את התרגיל הבא תתחילי על כיסא ולא על כדור פיטבול (מחשש לחוסר שיווי משקל). הרעיון בתרגיל זה, הוא ליישר את הרגל כמה שאת יכולה ולהוריד בחזרה למטה, ולאחר מכן לעבור לרגל השניה. תרגיל המחזק את הארבע ראשים.

 

  • חתירה עם רצועות טי אר אקס (0:27 שניות) – תרגיל מעולה לשריר הגב והזרועות שאנו ממליצות עליו. איחזי ברצועות, עימדי עם מעט פישוק ותשתדלי לעלות עד למעלה (נגיעה עם החזה ברצועות) ותרדי בחזרה. תרגיל זה, פשוט מושלם ומומלץ בחום.

 

  • פרפר ללא משקל (0:46 שניות)  הניחי ידיים על המצח או סביב העורף, ותפתחי את המפרקים כמה שיותר החוצה (פתיחת בית החזה) תוך שאת מקפידה להוציא אוויר.

פעילות גופנית אשר מומלצת לנשים בהריון

ככל שמתבגרים גדל הסיכון לחלות במחלות ועוד תופעות מעצבנות כגון:

  • איבוד מסת שריר המסה של השריר יורדת בשל שינויים הורמונליים

 

  • שרירי השלד נחלשים אוסטיאופורוזיס (בריחת סידן והדלדלות העצם)

 

  • מחלות ניוון שרירים עקב כך חלים שינויים גרמיים בעצמות, בחוליות ובמפרקים (בשל כך בעיות אורתופדיות)

 

  • מחלות רבות סכרת, יתר לחץ דם, שומנים בדם, מחלות אוטואימוניות, מחלות עיניים, מחלות כרוניות, מחלות נוירולוגיות, מחלות לב כליליות

 

ולכן התעמלות למבוגרים זהו אחד הפתרונות הטובים להזדקנות כי:

  • מחזקת את הגוף
  • מעלה את מצב הרוח
  • משפרת את תזוזת הגוף
  • עוזרת בהנעת המפרקים
  • מחזקת את המערכת החיסונית
  • משפרת את קצב חילוף החומרים
  • מסייעת במניעת מחלות מסוימות

פעילות גופנית אשר לא מומלצת לנשים בהריון

  • להחזיר משהו למדף בארון – פעולה שגרתית מחיי היומיום שלנו, אשר לעיתים לאנשים קשישים היא מאוד קשה ומסורבלת. גם במקרה הזה, תעבדו עם המאמנת על תרגילים המדמים בדיוק את אותה הפעולה.

 

  • לקחת משהו מהמקרר – לפעמים צריך להתכופף יתר על המידה או להיפך להתרומם מידי וזה מאוד קשה. עם המדריכה תוכלו לחזק את השרירים הרלוונטיים ולתרגל טכניקות נכונות להתכופפות ולהתרוממות.

 

  • איך למלא את הדלק ברכב – הרבה מן האנשים מתקשים בפעולה בסיסית זאת, בשל פתיחת המיכל והכנסת הידית לפתח המילוי. ניתן בהחלט לשפר זאת על ידי תרגילים ייעודים המדמים את אותה הפעולה.

 

  • עבודה על הליכה נכונה – מתן דגשים נכונים, שיפור הטכניקה וחיזוק הרגליים, הזרועות והכתפיים וזאת במטרה שתוכלו ללכת ביומיום שלכם בצורה נכונה בבית, בגינה, למכולת או אפילו במעבר חציה.

 

  • ישיבה על כיסא בבית או באמבטיה – תוכלו לתרגל יחד את פעולה הישיבה על ידי חיזוק שרירי הרגליים לטובת הישיבה וחיזוק הזרועות לטובת האחיזה (הכוונה בידיות האחיזה השונות הפזורות בבית כמו: משקופים, ידיות של כיסא, דלתות ועזרים שיקלו עליכם בביצוע הפעולה).

 

  • כיצד לשרוך שרוכים בצורה נכונה – עבודה על טכניקה נכונה, אשר תעזור לכם לשרוך את השרוכים בצורה טובה. לנו זה ניראה פשוט, אבל ישנם אנשים שקשה להם לעשות זאת. ישנם מגוון פרמטרים להקל את הפעולה כמו: נעליים ללא שרוכים, לשרוך של שרפרף, לדעת איך לקפל את הרגל ללא כאב.
אישה קשישה מחייכת

תרגילי התעמלות לקשישים

בסרטון הבא את הולכת לצפות במספר תרגילי התעמלות המיועדים לגיל הזהב. מטרת התרגילים לתרום לחיזוק גופך, לאתגר אותו מעט ולגרום לו לצאת מהקומפורט זון. כדאי לך לנעול נעלי ספורט נוחות ולבוש ספורטיבי נוח לפני שאת מתרגלת את התרגילים.

תקראי עוד »
מאמנת כושר אישית באימון לגיל הזהב

מאמנת כושר אישית לגיל הזהב

בואי לקרוא על אימון כושר לגיל השלישי, בכתבה תוכלי לקרוא על מגוון היתרונות באימונים אישיים, על השינויים שגוף האדם חוה עם תהליך ההזדקנות, וסרטון מרגש ומפתיע במיוחד של מאמנת מיוחדת ברוחה ובנשמתה המשמשת כמודל לחיקוי.

תקראי עוד »
צרי קשר