תוכן עניינים

לידה של תינוק
לידה של תינוק

ספורט אחרי ניתוח קיסרי זהו פתרון מצוין מצוינת אשר יעזור לך להחלים ולחזור לעצמך כמה שיותר מהר.

חשוב שתדעי, כי עליך להתחיל מפעילות גופנית מתונה ולא מאומצת מידי, ורק אחרי 8 שבועות בהנחה ואת מרגישה טוב וכי התייעצת עם הרופא שלך, תוכלי לשקול חזרה לאימונים סדירים (גם בהדרגה כמובן).

בבקשה ממך אל תמהרי, תני לגוף שלך את כל הזמן שבעולם שהוא צריך על מנת להחלים. גם אם עברו למעלה מחודשיים ועדיין את מרגישה שלא החלמת, זה בסדר תנוחי כמה זמן שאת צריכה.

חובה עליך לשמור על סבלנות, קור רוח, מוטיבציה ולהשקיע בדברים שכן ניתן לעשות מבחינת ספורט.

את יכולה לעשות הליכה כמה שיותר מהר, ומומלץ שתמנעי מלעשות פעילות גופנית מאומצת כי גופך צריך זמן להחלים.

ספורט אחרי קיסרי מה מומלץ?

תרגילי נשימה

תדאגי לבצע תרגילי נשימה מסודרים, כאשר המטרה היא להתרכז בכל נשיפה החוצה ובכל נשימה פנימה. בסרטון שלפניך את תראי איך המאמנת שמה דגש רב על נשימות נכונות.

 

שחיה בבריכה או פעילות במים

היות והמשקל הסגולי שלנו מתבטל כשאנחנו מתחת למים, אז תרגילים במים זוהי דרך מושלמת להבריא ולחזק את הגוף בצורה טובה. כמובן שאת יכולה לשחות בקצב עדין ולא להגזים עם הבריכות. תנסי לשלב שחית חזה וגם שחיית גב.

 

הליכה קלה ומתונה

את מוזמנת להתחיל ולעשות הליכות קלות, הכוונה לשמור על קצב איטי ולא מהיר מידי. שכן ידוע כי ההליכה עוזרת לנו להזיז את הגוף, להזרים דם וחמצן לשרירים ועל ידי כך להבריא מהר יותר.

 

תנוחי והרבה

תשתדלי לנוח ולצבור כוחות בין אם זה אומר לישון, לשכב על הספה ולצפות בטלוויזיה, לנקות את עצמך מהסובבים סביבך בעזרת שימוש מועט במכשיר הסלולר. אהובה, עד לא מזמן ילדת בקיסרי אז בבקשה טייק יור טיים.

 

תבצעי תרגילים עבור חיזוק רצפת האגן

תבצעי תרגילי נשימות, נשיפות וסגירת סוגרים. ישנם המון תרגילים אותם תוכלי לעשות אשר יקלו על האזור הרגיש ויתרמו להחלמה מהירה יותר. חשוב מאוד, כי באם אינך יודעת אילו תרגילים לבצע תבקשי עזרה מאשת מקצוע המתמחה באימונים כאלו.

 

חיזוק גב תחתון

כנ"ל כמו בתרגילים הקודמים לאחר תקופת זמן של חודש וחצי לפחות, תתחילי לבצע תרגילים המחזקים את שרירי הגב התחתון. חשוב שתביני, כי תהליך ההיריון ונשיאת העובר ברחם גרמו לתהליך טבעי שמשקל העובר "משך" כלפי מטה (בשל הגרביטציה) ועל כן נוצר לחץ על שרירי הגב האחוריים.

 

חדר כושר ושיעורים

בהנחה ובחרת להירשם לחדר כושר, מהמם לכי על זה כמובן תיישמי את אותם הדגשים למעלה ואפילו תתייעצי עם מאמנת כושר מוסמכת שתכתוב לך תכנית אימונים מתאימה. לעניין השיעורים, תתחילי בשיעורי קלילים ולא דינמיים מדי למשל: יוגה ופילאטיס יכולים לתת לך מענה הולם. אל תשכחי לציין בפני המדריכים בשיעורים כי את אחרי קיסרי ועל כן את צריכה תרגילים המתואמים לצרכיך.

מה לא מומלץ אחרי קיסרי?

כל מה שגורם לעומס או לאי נוחות

בגדול כל מה שאת מרגישה שמציק לך, שגורם לך להרגיש לא טוב, שאת חוששת מלעשות אותו. את כל הדברים שגורמים לכך אל תעשי פשוט.

 

אל תרימי משקלים כבדים

תפחיתי עומסים ותימנעי מלהרים דברים במיוחד בחודשיים הראשונים. גם אם את יכולה אל תתביישי לבקש עזרה מאחרים, בכל זאת גופך עבר "טלטלה" תני לו את הזמן הדרוש להחלמה שהוא צריך.

 

אל תקפצי ותדלגי

תימנעי מתנועות חדות ואפילו תשתדלי לא לקפוץ בשום צורה כזאת או אחרת. האזור עדיין רגיש במיוחד השרירים התוך בטניים ורצפת האגן, על כן קפיצות מיותרות יסבו לחץ תוך בטני וההמלצה הרווחת הינה להימנע מזה.

 

אל תעשי ריצה

היות ואחרי לידה קיסרית כל השרירים בגוף רגישים יותר, שכן תהליך הלידה היה מורכב יותר. תבצעי הליכות קלות ומתונות בקצב נמוך ואיטי במטרה להזרים דף ולהפעיל את השרירים. עצה ידידותית היא לצעוד יחד עם תינוקך כשהוא שוכב בעגלה או במקביל עם חברה מתוקה שילדה יחד איתך לאחרונה.

 

אל תעשי כפיפות בטן רגילות או פלאנק

חשוב מאוד לא לעשות את הכפיפות הרגילות, שכן הן עובדות ישירות על שריר הישר בטני שזהו אזור מאוד רגיש אחרי קיסרי. כנ"ל תרגיל פלאנק עלול ליצור עומס ולחץ רב, לכן יש כדאי להשתמש במנחי גוף שונים.

חגורת בטן אחרי לידה
חגורת בטן אחרי לידה

כמה זמן אחרי ניתוח קיסרי אפשר לעשות ספורט?

ההמלצה בספרים היא חודשיים לפחות עד שתחזרי לעצמך, כמובן שכדי להיות בטוחה עליך להתייעץ עם הרופא המטפל שלך.

אבל עד שיסתיימו להם החודשיים את רשאית לעשות הליכה, לתרגל תרגילי נשימות, לשחות, לעבוד על חיזוק רצפת האגן, וכל מה שלא מסכן אותך או מזיק לך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.